2017. augusztus 3., csütörtök

Kesztyűs kézzel



Szereted az izgalmas, pörgős, humoros történeteket? Akkor Fern Michaels krimi jellegű regénye, a Kesztyűs kézzel neked való. A csodás borító és az ígéretes fülszöveg elsőre felkeltette érdeklődésemet és kíváncsian vetettem bele magam a könyv olvasásába.

Ezúton is szeretném megköszönni az Álomgyár kiadónak a recenziós példányt!



A történetről röviden

A könyv főszereplői olyan nők, akikkel az élet kegyetlenül és igazságtalanul bánt, azonban összefogva úgy érzik, képesek igazságot szolgáltatni és elégtételt venni azokon a férfiakon, akik nekik fájdalmat okoztak különböző formában. Kik ők? Myra, Nikki, Kathryn, Yoko, Alexis, Julia, Isabelle. Mindegyikőjük története megrázó és úgy érzik, a törvények nem mellettük állnak, így Myra vezényletével saját szövetséget hoznak létre, amiben egymás támaszaiként tervet eszelnek ki a férfiak ellen. Ez a kötet Kathryn történetével foglalkozik.



Már az első oldalakon éreztem, hogy ez a stílus, a történet pörgése nagyon magával ragadó lesz. Így is történt, hiszen az első oldalakon megismerhetjük Myra és Nikki szomorú történetét. Myra lánya, Barbara egy cserbenhagyásos balesetben fiatalon elhunyt, gyakorlatilag Myra és Nikki szeme láttára. Nikki nem vérszerinti lánya Myrának, azonban úgy tekintenek egymásra, mint anya-lánya páros és ez a szörnyű tragédia még inkább megerősítette kapcsolatukat. Ez nagyon tetszett, az összetartás és a szeretet, ami egyértelműen érződött közöttük.

 "– Akkor hát kezdődjék a rákenroll, csajok!" 

Eleinte soknak találtam a szereplők mennyiségét, de aztán megszoktam, hogy ki kicsoda és nem volt zavaró a sok név, a sok nő. A könyvben két férfi kapott főbb szerepet (meg persze akiken bosszút állnak), Charles és Jack. Charles Myra párja, aki régen az angol királynő mellett dolgozott, olyan messze elér a keze az informatika révén, amiről mi álmodozni sem merünk. Zseniális karakter, nagyon megkedveltem. Bírom az ilyen számítógépguru szereplőket, ő pont ilyen. A másik férfi főszereplő, Jack egy egészen más személyiség. Róla sokáig nem tudtam eldönteni, hogy kedvelem-e vagy sem. Az látszott, hogy Nikkiért odavan, ugyanakkor a karrierje számára fontosabb, mint a párkapcsolat. Ezért a végére inkább arra hajlottam, hogy maradjon távol a lánytól, ne sodorja veszélybe.

 "Túl fiatal vagy ahhoz, hogy tönkretegye az életed, amin átmentél."

A könyv egyik mozgatórugója a pénz. Nos, ezt azért tekintem annak, mert túl sok mindent, túl könnyen megold. Ami egyrészt jó, hiszen így a tervek kivitelezését segíti, másrészt nagyon valóságtól elrugaszkodottá teszi a történetet. Összességében engem ez nem zavart, de úgy éreztem, muszáj megemlítenem. Myra és Charles hatalmas vagyon gyűjtött össze eddigi élete során, így a főszereplő nőknek sok segítséget tudnak nyújtani, például hitel kifizetése.



Az első könyv Kathrynt állítja központi szerepbe, a vele megtörtént kegyetlenségekért három férfin áll bosszút a csapat. Kathryn kamionosként éli mindennapjait, miután elveszítette férjét, Alant, és egy út során három férfi megerőszakolta. Ez borzalmas és egy nő számára tragédia, amiért bizony bosszút érdemel a három férfi. Amikor először került említésre, hogy milyen tervet eszelt ki a nő, nem hittem a szememnek. Arra gondoltam, hogy atyaég, ez brutális, ezt biztosan nem viszik véghez és kieszelnek valami enyhébb tervet ellenük. Annyit mondhatok spoiler mentesen, hogy nem, egyáltalán nem találtak ki másik tervet, hanem véghezvitték.

Nagyon ígéretes sorozatkezdés, kíváncsivá tett és valószínűleg érdekel a következő rész is majd, ha elhozza a kiadó. Nagyon jó stílusban ír az írónő, tetszett a történet fordulatossága, és a karakterek is. 

A sorozat következő kötete hasonlóan szép borítóval hamarosan várható:



Képek forrása: saját, favim.com, Google

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése