2017. július 3., hétfő

Elle Kennedy: A baklövés


Elle Kennedy megint megcsinálta!

Direkt nem olvastam el egy értékelést sem az Az üzlet folytatásáról, mert éreztem, hogy a második rész is katartikus élmény lesz és nem akartam, hogy bárhol is spoilerbe fussak vagy előbb olvassam mások véleményét, ezáltal befolyásolnának esetleg engem.

A történetről röviden

A könyv az első kötetben megismert mellékszereplőről, Loganről szól. A srác szintén a hokicsapat egyik legtehetségesebb tagja, kiváló tanuló, ugyanakkor a legnagyobb csajozógép az egyetemen. Legalábbis látszólag nincs szüksége komoly kapcsolatra, megelégszik a kalandokkal. Azonban egy véletlen folytán találkozik Grace-szel (véletlenek pedig nincsenek), az elsőéves lánnyal, aki első pillanattól fogva felkelti az érdeklődését és szikrázik közöttük a levegő. És természetesen megkezdődik közöttük a macska-egér játék, hiszen Loganről mindenki tudja, hogy mekkora csajmágnes. De vajon mikor jön el az a pont, hogy Grace elhiggye, a srác komolyan gondolja vele? Mindeközben Logannek családi drámákat kell túlélnie és kitalálnia, hogyan tovább az egyetem után.


 

Sorozatok esetében mindig azt nézem elsősorban, hogy hozza-e a folytatás azt a hangulatot, amit az előző rész. Ez szinte fontosabb számomra, mint maga a cselekmény. Mert ha megvan az a hangulat és a stílus, akkor ott nagy baj már nem történhet. Elle jól ért hozzá és nagyon tetszett ez a kötet is (ha nem jobban, mint Az üzlet). Imádtam a Briar Egyetem világát, a szereplőket, a szórakoztató, vicces és sziporkázó párbeszédeket. 

A szenvedélyből szintén rendesen kijutott a szereplőknek. Logan karakterét az első részben annyira nem kedveltem, elég semleges volt számomra, itt viszont végre megismerhetjük közelebbről és kiderül, hogy mennyire hasonlít legjobb barátjára, Garrettre. Mindketten okos, tehetséges és irtó jóképű srácok, akik élvezik a népszerűséget, de mégsem szálltak el maguktól. Képtelenség róluk nem elfogultan beszélni, imádnivaló karakterek.

Logan – macsó a javából, de kicsit sem beképzelt. Fontos számára a sport, a barátság és a családja. Apjával nagyon bonyolult a kapcsolata, nem egyszerű helyzetben vannak. A két főszereplő közül Logant ismerhettem meg jobban. Megtudtam azt, hogy milyen nehéz gyerekkoruk volt bátyjával, Jeffel. Szüleik elváltak, édesanyjuknak lett új kapcsolata, tovább tudott lépni, azonban apjuk egyre lejjebb került alkoholizmusa miatt. Nem egyszerű helyzet, és a gyerekkori sérelmek kihatnak Logan személyiségére, keresi a helyét, szerencsére a csapattársai ott vannak számára, illetve legjobb barátja, Garrett is.

"Úgy döntöttem, hogy úszom az árral."

A sport központi eleme a történetnek és ezt cseppet sem bántam. Rájöttem, hogy szeretem a hokit! :D Meg egyébként is azokat a történetek, amikben fontos szerepet kap valamilyen sport. Annyira férfias sport a hoki! A mez, a jég, a magas és sármos csapattagok, hmmm…el kellene mennem egy meccsre egyszer.



"– Ti, hokisok totál zakkantak vagytok."

Grace – kedves, szerény lány, aki zavarában sokszor beszél zöldségeket, amit olvasni nagyon szórakoztató. :D Nagyon kedvelhető karakter, tudtam vele azonosulni, tetszett a humora és hogy nem borult egyből Logan nyakába a srác egyetlenegy mosolyától.  Grace személyisége kiegyensúlyozottabb, mint Logan, jó a kapcsolata a szüleivel, pedig ő is elvált szülők gyermeke. A távolság miatt nem tud annyit találkozni velük, mint szeretne, de így is közeli a viszonya mindkettejükkel. Kifejezetten örültem a Párizsban töltött időnek édesanyjával.

"– Te vagy az utolsó gondolatom lefekvés előtt, és az első, amikor reggel kinyitom a szemem. Te vagy az igazi."

Megszerettem a mellékszereplőket is, egyedül Ramonát nem. Ő nem igazi barát, ez egyértelmű és nem értettem, hogy Grace hogyan tudott szóba állni még vele. Oké, nem szabad haragtartónak lenni és idővel enyhül a fájó emlék, de biztos, hogy távolságtartó lettem volna vele és nem ilyen elnéző. Daisy viszont hihetetlen kedves lány, szívesen olvastam volna még róla. Kissé különc, bohókás lány, kicsit engem Lolára emlékeztet Stephanie Perkins regényéből.

Elle Kennedy képes úgy ábrázolni a karaktereit, a jeleneteket, hogy azok megelevenedjenek, és szinte várom, hogy az utcán szembe jöjjön velem kézen fogva Logan és Grace, vagy épp Garrett és Hannah. A párbeszédek, évődések mind-mind teli vannak élettel, sokszor hangosan felnevettem, vagy épp újraolvastam egy-egy bekezdést, mert annyira tetszett, ahogy beszéltek egymással, viccelődtek a másikkal. Ugyanakkor mindemellett megvan a történet komolysága, ami a történet egyik alappillérét adja. Kell valami a szerelem és romantika mellé, ami plusz tesz a könyvhöz, és nem csak egy sima lightos románcot kapunk.

Nagyon várom a folytatást, akár még angolul is elolvasnám! Kíváncsi leszek, mert a következő kötet Deanről szól, ő is érdekes figurának tűnik az első két könyv alapján.


9 megjegyzés:

  1. Nagyon jó értékelés lett. Jajj, kell egy John Logan <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy elolvastad és örülök, hogy tetszett! :* És hát igen...Johnny! :D :D Alig várom a következő kötetet!

      Törlés
  2. Nekem ez a könyv a hónap nagy felfedezettje. :)
    Jól összehoztad az értékelést. Ha nem olvastam volna már, tuti nekikezdenék. *.*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves hozzászólásodat, örülökl hogy tetszik! :*
      Nekem is nagy kedvenc lett és alig várom a folytatást. :)

      Törlés
    2. Igen, szerintem is szuper lett. Pedig az első rész nem igazán ütött nálam. De ez meglepően jól sikerült. Kíváncsi leszek a többi részre, remélem legalább ennyire szerethetőek lesznek.

      Törlés
    3. Én is remélem! :)
      Az elsőt könyvtárból olvastam, de valószínűleg beszerzem, hogy ott csücsülhessen a polcomon.

      Törlés
    4. Na tegnap azt próbáltam este még értelmesen leírni, de nem ment, hogy ha nagyon tetszetős lesz a folytatás, akkor én is neki kezdek a vásárlásnak. Addig türelem van.
      Neked már a második a polcon csücsül magányosan. Kell neki Az üzlet. Mikorra tervezed a vásárlást?

      Törlés
    5. Szerintem érdemes beszerezni, legalábbis én biztosan újra fogom olvasni, így megveszem az elsőt is, nehogy árválkodjon a Mistake a polcon. :D
      Még nem tudom, mikor. A nyáron kicsit elszaladt velem a ló bookhaul terén, de ősszel sort kerítek szerintem egy KMK-s rendelésnek. :P

      Törlés
    6. Hátha a KMK ajándékozós kedvében lenne majd akkor és lenne plusz ajándékkönyv, ha 2 rendelsz. :) :) Elég sokszor van ilyen szuper lehetőség.

      Törlés