2017. július 17., hétfő

Baráth Viktória: A főnök


Teljesen levett a lábamról ez a történet:
szenvedélyes, izgalmas és igazán eredeti!

Régóta vártam az előrendelésemet és végre megérkezett, elolvashattam Baráth Viktória második regényét, A főnököt. Micsoda meglepetés ez a könyv! Eszméletlen jó! Csak úgy pörögtek az oldalak sajnos munka mellett nem tudtam vele úgy haladni, mint szerettem volna, de így legalább tovább tartott az élmény.

A történetről röviden
Főhősnőnk Ana, aki jómódban él Új-Mexikóban Frankkel, üzletember vőlegényével. Mindene megvan, szerelmes és partikról partikra járva élvezi az életet. Azonban egy ilyen este során elrabolják és fogva tartói egy pincébe zárják. Ana nem tudja, hova és mibe keveredett, elképzelése sincs, vajon mit akarnak tőle és hogyan tudna elszökni. Megismeri elrablói főnökét, a drogkeresekedelem egyik fejért, Ryant, aki kemény és erős ellenfél, azonban Anának sikerül megpuhítania és a kényszer rabság valami egészen másba csap át. A lány egy olyan világba csöppen, ahol nem bízhat senkiben, egyedül önmagában. Ahhoz, hogy életben maradjon, le kell számolnia korábbi életével és a könyv végére Ana személyisége teljesen átalakul.


Csak kavarognak a gondolataim a könyv elolvasása óta, megpróbálom összeszedni magam. :D Az írónő nagyon meglepett, ugyanis a romantikus Első tánc után most valami annyira más történetet kap az olvasó, amitől eláll a szava. Totál más műfaj, más világ és pont ezért ennyire szembetűnő a fejlődés az első regény óta. A karakterek kidolgozottak, érdekesek, lehet nekik drukkolni, vagy épp utálni őket gonoszságuk miatt. A leírásokat imádtam, nagyon sokat segítettek abban, hogy magam elé tudjam képzelni a szereplőket, a helyszíneket és a jeleneteket.



Ana – a lány, aki eddig aranykalitkában élt és most egy egész más fajta kalitkába került. A könyv első oldalain unszimpatikus volt, mert nem vagyok oda az ilyen kitartott csaj karakterekért, de elég volt pár fejezet ahhoz, hogy megkedveljem. A könyv végére pedig egy egészen más oldalát mutatta meg: erős és határozott személyiséggé vált, aki képes küzdeni és nem fél harcolni az igazáért és önmagáért.

Ryan – tipikus kemény legény, akit nehéz gyerekkora vitt el abba a világba, amiből kiút már nincsen számára. A külső páncél mögött azonban érző szív dobog, de ezt egyedül Anának képes megmutatni, neki is csak nehezen. Fontos számára a bizalom, pláne az üzletben.

A mellékszereplők szintén fontos szerepet töltenek be a könyvben. Ott van Nicky, a féltékeny üzlettárs, valamint Rick, a testőr. Őket kevésbé ismerhetjük meg, de az ő karaktereik is nagyon jók, kidolgozottak és beleillenek a történet fonalába. Nickyről egyértelműen lejött az első pillanattól kezdve, hogy halálosan féltékeny Anára, aki az ő „területére” lépett és bizony helyet követel magának. Nicky próbálkozásai Ana megfélemlítésére kudarcba fulladnak, Ana nem hátrál meg. Rick a hűséges testőr, aki parancsot teljesít és lojalitása Ryan felé megingathatatlan. Érezhetően kedveli Anát, még ha a tettei nem mindig ezt mutatják.

A helyszín: Albuquerque (Új-Mexikó)

A karakterek mellett számomra a könyv erőssége az események sodrása volt. Az, hogy minden fejezet izgalmakkal teli, és nincs unalmas rész benne. Ez nagyon olvasmányossá és letehetetlenné teszi a regényt.

A borító csodálatos, figyelemfelkeltő és ismerve a történetet teljesen illik hozzá. Amit még kiemelnék a kivitelezéssel kapcsolatban, azok a fejezetcímek. Jó volt végre olyan könyvet olvasni, amiben a fejezeteknek vannak címei és nemcsak számokat látunk, hanem egy-egy címet, ami utal a fejezet tartalmára. Mostanában csupa olyan regényt olvastam, amikben nincsenek címek és kifejezetten hiányoltam őket. 




A könyv utolsó harmadában választ kaptam minden kérdésemre, aminek különösen örültem, mert a Frankkel kapcsolatos szálat elvarratlannak éreztem. És akkor jött a bravúros jelenet, amiből minden kiderült. Ennek nagyon örültem, hiányérzetem lett volna, ha nem kerül előtérbe.

A regény befejezése váratlan fordulatokkal teli. Számomra kellett ez az erős csavar a végére (direkt nem spoilerezek természetesen), pont azért, mert teljesen másra számítottam. El tudnék képzelni folytatást, de ha csak egy kötetes történet marad, akkor sem fogok csalódni. Abszolút rendben van a könyv, nagyon tetszett! Szívesen ajánlom a könyvet mindenkinek, aki kedveli a krimit, szenvedélyt és eredeti humort. :)

Köszönöm az élményt! 



Képek forrása: saját, favim.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése