2020. augusztus 3., hétfő

BLOGTURNÉ: Szentesi Éva - A legfontosabbat utoljára hagytam


Szentesi Éva már sokszor, sok helyen nyilatkozott arról, hogy mit élt át, amikor méhnyakrákot diagnosztizáltak nála, és hogyan sikerült felépülnie úgy, hogy az orvosok nagyjából 1% esélyt adtak neki a gyógyulásra. A most megjelent könyvében azonban minden eddiginél nyíltabban meséli el a történetét az írónő, miközben arra is próbálja felhívni a figyelmet, hogy rendszeres szűréssel elejét vehetjük ennek a súlyos betegségnek. Tarts bloggereinkkel, ismerd meg ezt a különleges könyvet, és nyerd meg a kötet egy példányát!

A fülszöveg
2015. május 13-án megkaptam életem legfontosabb eredményét: negatív lett a PET CT eredményem, azaz a teszt szerint a daganat tökéletesen eltűnt a szervezetemből. Azért is volt nagy szó ez, mert az orvosok ennek leginkább nulla, de legfeljebb is maximum egy százalék esélyt jósoltak. Azóta eltelt szinte percre pontosan öt év, az állapotom fontos fordulóponthoz érkezett, s a legfrissebb eredmények még mindig negatívak. Ez a könyv részben ennek az ünneplése, részben pedig egyfajta tudás és élményanyag átadása. Ebben a kötetben benne van mindaz, amit megtanultam a lelkemről és a fizikai valómról a sokszor fájdalmas gyógyulás és testi-lelki rehabilitáció kőkemény évei alatt.

Szentesi Éva


Kiadó: Libri
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 2020
Oldalszám: 176
Kötés: Keménytáblás
ISBN: 9789634336716
Megjelenés időpontja: 2020. július 1.
Megrendelhető: itt
Moly-adatlap: itt



Elmondhatatlanul vártam Szentesi Éva új könyvét, mert régóta követem, olvasom és figyelem tevékenységét. Nehéz megszólalni a könyv befejezése után, mert rendkívül őszinte és bátor, amit elénk tár ezen a rövidnek mondható, 175 oldalon keresztül. Kendőzetlenül meséli el betegsége részleteit, a fizikai és lelki oldalát egyaránt.
Mivel a legtöbb interjút láttam vele, a cikkei többségét olvastam már Évának, tisztában vagyok jóideje a betegségével. Azonban az a fajta részletesség, amivel ebben a könyvben összefoglalja, nekem is újdonságot jelentett. A kezdetektől veszi sorra a legfontosabb momentumokat és eseményeket, amiken keresztülment,  egészen addig a pillanatig, amíg a PET-vizsgálat eredménye negatív értékeket mutatott. Felnézek Évára bátorságáért, első perctől kezdve nyíltan beszél magáról és a méhnyakrákról. Úgy gondolom, hogy ez számára egyfajta terápia, valamint segítségnyújtás a sorstársai felé és emlékeztető minden nő számára. 

A kötetben mesél a betegsége lelki oldaláról, a lelki gyógyulás útjáról. Visszanyúl a múltba és a betegsége okait fejtegetve nem fél tükröt tartani maga elé, hogy tudja, ő is hibázott, amikor eleinte nem gondolt arra, hogy komolyan beteg lehet. Természetesen a műtétek következményei sem maradnak ki a kötetből, többek között olyan fontos témák, mint a gyermekvállalás kérdése, a korai klimax és a szexuális élet. Évának gyakorlatilag újra fel kellett építeni önmagát és megtalálnia azt az utat, ami egy új egyensúly, a saját lelki békéje és önbizalma felé vezette. Ehhez leírhatatlanul sok lelki erő, a család és barátok támogatása, és a számára megfelelő kezelések voltak szükségesek. Az élete részévé vált a sport, mely nemcsak fizikailag, hanem mentálisan is segíti a teljes gyógyulásban és beépült a mindennapjaiba. Ennek a kötetnek a megírása és a betegsége teljes körű felidézése vezetett el odáig, hogy ismét úgy érezte, megpróbálja a terápiát. Segít számára feldolgozni a saját betegségét, valamint édesanyja traumáját, akinél a tavalyi évben diagnosztizáltak rákot. Mintha a múlt megismétlődne, mintha minden újra megtörténne. Elképzelni se tudom és merem, milyen érzés lehet.

Őszintén szólva mikor megtudtam a könyv terjedelmét, kicsit azt éreztem, hogy nem lesz teljes a kötet és lehet hiányérzetem lesz olvasás után. Azonban most, hogy végeztem vele, be kell látnom, hogy ezt megírni is nagyon nehéz lehetett Évának és megértem, hogy miért mondta azt, hogy ebben a kötetben minden benne van, amit a vele történtekről el szeretett volna mondani nekünk. 


Nyereményjáték



Szentesi Éva nevét valószínűleg azok ismerik legjobban, akik a wmn.hu rendszeres olvasói, az írónő ugyanis hosszú évek óta az oldal egyik fő munkatársa. Nem ő azonban az egyetlen a szerkesztők közül, aki könyvet is írt, ezért mostani játékunkban olyan írónőket keresünk – a könyveikkel együtt –, akik cikkeivel szintén gyakran találkozhatnak a wmn.hu olvasói. A feladatotok tehát az lesz, hogy a borítórészletek alapján felismerjétek a hozzá tartozó regényt, és ne felejtsétek el megnevezni az írót sem!



(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)




Ide tudjátok beírni a megfejtéseket:


A turné állomásai:
08.01. Utószó
08.03. Pandalány olvas
08.05. Flora the Sweaterist
08.07. Könyv és más

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése