2020. augusztus 23., vasárnap

BLOGTURNÉ: Emily Wibberley-Austin Siegemund-Broka - Már nem a tiéd


A Már nem a tiéd a LOL-könyvek sorozat legújabb kötete, melyben a színháznak és ezen belül a Rómeó és Júliának kulcsfontosságú szerepe van. Ismerjétek meg velünk Megan Harper történetét és legyetek Ti is részesei ennek a színházi kalandnak. Tartsatok bloggereinkkel és ha Nektek kedvez a szerencse akkor tiétek lehet a kiadó által felajánlott két nyereménykönyv egyike. 

Szerző: Austin Siegemund-Broka,Emily Wibberley
Fordító: Kalapos Éva Veronika
Kiadó: Móra Könyvkiadó
Sorozat: LOL-könyvek
Megjelenés: 2020.08.05.
Oldalszám: 368
Megrendelhetitek: itt
Moly-adatlap: itt

A fülszöveg:
A tizenhét éves Megan Harper az örök második, mellékszereplő a saját életében is. Ráadásul exei rendre a vele való szakítás után találják meg a nagy őt. Szerencsére Megan nem az az önsajnáló típus, jobb híján továbblép, ezerrel készül a továbbtanulásra. Jövőre felvételizik az Oregoni Egyetem rendező szakára, ehhez pedig színészi tapasztalatra is szüksége van. A drámacsoport vezetője Jody ráosztja Júliát, minden színésznő álomszerepét. Megan azonban egyáltalán nem akarja ezt elvállalni. Fel kéne nőnie a szerephez, amelyet önbizalomhiánya miatt szíve szerint visszautasítana. A sors azonban mellé rendel egy segítőt, a fiatal és figyelmes drámaírót, Owen Okiát. A fiú drámaírói leckékért cserébe lelket önt a lányba, és szép lassan elhiteti vele, hogy senki más, csak ő lehet saját életének főszereplője és rendezője is. Ez a barátság azonban egy idő után mindkettejük számára egyre többet jelent. Te hogy fejeznéd be ezt a sztorit?



Mostanában meglehetősen sok komoly témával foglalkozó könyvet olvastam, ezért a lehető legjobbkor került sorra a legújabb LOL-kötet, mely könnyed kikapcsolódásnak ígérkezett. A Már nem a tiéd című könyv fülszövegével és szépséges borítójával egyből felkeltette az érdeklődésemet.

A történet fő témája az irodalom, a színészet és Shakespeare. Főszereplőnk pedig Megan Harper, aki teljes erőbedobással készül az egyetemre, ahol színpadi rendező szeretne lenni. Ehhez azonban elvárás, hogy színpadra is lépjen, nem elég a kamera túloldalán állnia. Színészi ambíciói nincsenek és tehetsége kevésbé adatott meg, most azonban ki kell lépnie a komfortzónájából és mindent megtenni az álmaiért.

A könyv első fejezeteiben Megan őszintén szólva nekem nem annyira volt szimpatikus harsány viselkedése miatt, azonban miután egyre inkább kibontakozott a karaktere, elkezdtem megkedvelni. A kötet elején többnyire a szerelem keresése és a fiúkhoz való hozzáállása került középpontba, gyakorlatilag a szokásos gimis bonyodalmak, kavarások és félreértések. Megan mindig csak a második volt mindenki életében, és a szakításai után az exek sorra találták meg a nagy Őt, Megan pedig kereste tovább önmagát. Eleinte azt éreztem, hogy kicsit ide-oda kap, bárki jó lenne neki, aki szeretni tudja, de aztán világossá vált, hogy várhatóan a könyvben egyfajta karakterfejlődésen fog keresztül menni, legalábbis reméltem, hogy így lesz.
Elolvasva a kötetet természetesen ez megtörtént, és a végére egy sokkal tudatosabb, érzékenyebb és szerethetőbb főszereplővé vált a lány. Ehhez szükség volt a kihívást jelentő színdarabra, a legjobb barátjára, és arra is, hogy a családjával rendeződjön kesze-kusza viszonya. Bár ifjúsági regényről van szó és emiatt tartottam tőle, hogy már nem én vagyok a célközönség, mégis megtaláltam a történetben mindazt, amit vártam tőle: kikapcsolt, egy laza és kedves történet részese lehettem, és kaptam hozzá egy kis romantikát is.

Nagyon örülök, hogy nemcsak a szereplők szerelmi élete, a tinidrámák töltik ki a történetet, hanem előtérbe került a színdarab, melyet az év végi vizsgára kell összeállítaniuk, és elejétől a végéig levezényelni némi tanári segítséggel. Itt már sokkal érdekesebb lett a könyv, mivel amúgy is nagyon szeretem azokat a regényeket, ahol az irodalom legalább fele annyira fontos, mint a főszereplők és életük. Jelen könyvben Shakespeare, az ő művei és természetesen az örök klasszikus, Rómeó és Júlia szerelmi története a választott színdarab. Tetszik, ahogy kibontakozik a könyvben a két fő szál nagyjából egyszerre: Megan önmagára találása és a színdarab összeállása. 
Összességében egy nagyon jó ifjúsági regényt olvastam, mely könnyen olvastatta magát, a nyelvezete egyszerű, a történéseit pedig még így, felnőtt fejjel is át tudtam érezni, hiszen én is voltam gimnazista. Örülök neki, hogy elolvashattam, időről időre szükségem van a hasonlóan könnyed történetekre, amiknek tényleg csupán a szórakoztatás a célja.



Nyereményjáték


Mivel a könyvben központi szerepet tölt be Shakespeare Rómeó és Júlia című drámája így a mostani játékunk is ehhez a történethez kapcsolódik. Nincs más dolgotok, mint megírni ki mondja az adott idézetet a könyvben. 

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


A feladványom:
"Csak a neved ellenségem, csak az: -
Te önmagad vagy és nem Montague.
Mi az a Montague? se kéz, se láb,
Se kar, se arc, se más efféle része
Az embereknek. Ó, hát légy te más név!”




A turné állomásai
08.19.: Könyvvilág
08.21.: Fanni's Library
08.23.: Pandalány olvas
08.25.: Hagyjatok! Olvasok!
08.27.: Csak olvass!
08.29.: Dreamworld


Képek forrásai: Pinterest

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése