2019. október 24., csütörtök

Baráth Viktória: Az igazság ára (Igazság #3)


Tavasz óta vártam az Igazság-trilógia befejező részét, Baráth Viktória Az igazság ára című regényét. Végre megjelent, a könyvbemutatón kezembe foghattam a kötetet és pár nap alatt elolvastam. Teljesen magával ragadott a tárgyalótermek és a nyomozás izgalmas világa.

A fülszöveg
FÉKEZHETETLEN INDULATOK A TÁRGYALÓTEREMBEN
Hannah élete legnehezebb ügyével néz szembe, amikor egyik pillanatról a másikra a saját jövője lesz a tét. Egy napsütéses reggelen minden összedőlni látszik, és ő az egyetlen, aki ezt megakadályozhatja. Munkája már eggyé vált a magánéletével, nem szabadulhat a döntései súlya alól. Most mindent kockára kell tennie. Nem menekülhet tovább a múltjában elkövetett hibái elől. Vagy mégis?
Te mit tennél, ha az életedről kiderülne, minden csak hazugság volt? Harcolnál a szerelemért még akkor is, amikor már te magad sem vagy biztos az érzéseidben? Meddig mennél el, hogy megvédd a saját családodat?
A többszörösen Aranykönyv-díjra jelölt Baráth Viktória nagy sikerű Igazság-trilógiájának befejező része olyan meglepetéseket tartogat, melyekre az olvasó nem is számít.


Beszerezhetitek: itt


Szóhoz sem jutok. Csak keresem a szavakat arra, amit érzek. Az Igazság-trilógia harmadik kötete által méltó befejezést kapott Hannah és Jason története. Tudtam, hogy fordulatos és izgalmas történet vár rám, azonban erre nem voltam felkészülve. Magamhoz képest hamar végeztem a könyvvel. Bár nagyon kíváncsi voltam a befejezésre, ugyanakkor nem akartam azt, hogy vége legyen (örök könyvmoly probléma). Megszerettem a szereplőket a három kötet során, megismerhettem őket és a tárgyalótermek világa lenyűgözött. A korábbi részekben megteremtett hangulatot a harmadik regényben szintén megkaptam. És nekem ez az egyik legfontosabb tényező sorozatok olvasásakor (ezt biztosan említettem már máskor).

A történet és az események szempontjából úgy gondolom, hogy ez a kötet a legkomplexebb a trilógiából. Az első oldaltól az utolsóig teli van izgalmakkal, meglepetésekkel és érzelmekkel. Ez a három tényező teszi a könyvet letehetetlenné és egyedivé. Az eseményeket Hannah szemén keresztül láthatjuk, aki elszántabb, mint valaha, hogy ha a családja védelméről van szó.
Érdekes élethelyzet, amikor a saját férjed a vádlott és olyan terhelő bizonyítékok kerülnek elő a vád tarsolyából, hogy magad sem tudod eldönteni, ki hazudik és ki nem. Megmondom őszintén, hogy a három kötetben nekem végig Hannah volt a biztos pont, akit úgy érzem, kellően megismerhettünk és vele szemben Jason egy olyan ember, akinek nem mindig hittem el a szavait, nem bíztam benne kellőképpen. Azonban a harmadik kötetben végre olyan oldalát mutatta meg, amitől egyértelművé vált, ki is ő és van-e helye Hannah mellett. 




A regény nemcsak fordulatokban, hanem érzelmekben is bővelkedik. Hannahban kavarognak az érzések: bármit megtenne a férje védelmében, hiszen szereti, ugyanakkor kételyek gyötrik, hogy vajon megbízhat-e benne. Mindeközben ott van Ellie, a kislányuk, akinek szüksége van az apjára és ezért nem hagyhatják, hogy börtönbe vonuljon. Itt már nemcsak Hannah és Jason kapcsolata a tét, hanem egy ártatlan gyermeké. Hannah csodálatos anya, rajong lányáért és bármire képes, hogy őt biztonságban tudhassa.

Olvasás közben szinte folyamatosan filmszerűen láttam magam előtt az eseményeket, semmi nem zökkentett ki a történetből és amikor nem olvastam épp, akkor is sokszor járt a fejemben, vajon mi fog történni. Szeretem azokat a regényeket, amik nem hagynak nyugodni egy percre sem. Alapvetően nem vagyok olyan, aki folyton ki szeretné találni, hogy mi fog történni, itt pedig csupán két olyan momentum volt, ahol sejtésem volt, de biztosra nem mondtam volna meg semmit.

Nagyon örülök, hogy a regényben olvashatunk fejezetcímeket. Nekem mindig adnak egy benyomást, hogy mi várható az adott fejezetben, de nem árulnak el semmit, ez pont jó így. Örülök, hogy az első két kötethez hasonlóan itt is vannak címek.

Nehéz szívvel búcsúzom el a könyvsorozattól, mert nagyon megszerettem.
Rájöttem, hogy az ilyen nyomozásos, tárgyalótermes izgalmakkal teli könyvek nekem valók. Biztosan ezentúl több figyelmet fogok szentelni nekik. Arról nem beszélve, hogy Viki trilógiája olyan, amit érdemes többször elolvasni, így fogok tenni a jövőben. Nagyon köszönöm az élményt, az izgalmakat, amit mindhárom kötettől kaptam.

Köszönöm!

A korábbi kötetekről írt véleményem:



Képek forrása: saját, Google, favim.com, pixabay.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése