2018. szeptember 28., péntek

"Számára hiba volt. Számomra az élet." - Blogger hét Az igazság nyomában Baráth Viktóriával


Megkezdődött a visszaszámlálás!

Baráth Viktória legújabb regénye hamarosan, október 3-án debütál az Álomgyár Kiadónál. Az írónőnek ez már a negyedik regénye lesz, és ismerve az első hármat, biztos vagyok benne, hogy ismét lenyűgöz majd minket. Azért, hogy kellően felkészüljünk az új könyv érkezésére, bloggertársaimmal egy blogger hét keretein belül mutatjuk be nektek a korábbi köteteket. Ma következzen Viki legutóbbi regénye, az Egy év Rómában!



A fülszöveg

Két ​megtört szív. Két reményvesztett lélek. Egy közös cél: megtalálni a boldogságot.

Leila Findley, a 33 éves írónő élete mélypontra kerül. A múltjában történt tragédiák hatására kialakult depresszióját alkohollal, gyógyszerekkel és egyéjszakás kalandokkal próbálja kezelni. Ezt azonban a kiadója nem nézi jól szemmel, így ultimátumot kap: vagy elutazik, hogy naplót írjon, amit végül könyvként kiadhatnak, vagy elveszíti a szerződését, az utolsó dolgot az életében, ami legalább egy kicsit boldoggá teszi. Nincs más választása, egy évre Rómába kell költöznie. 

Hogy könnyebben boldoguljon az idegen városban, segítséget kap Jonathan Raymond atya személyében. A férfi pontosan Leila ellentéte: mosolygós, jókedvű, életvidám, ezért az állandóan komor hangulatú lány eleinte elutasítóan bánik vele. Az atya pozitív hozzáállása azonban őt is megfertőzi. Szokatlan barátságuk egyre jobban elmélyül, amitől Leila úgy érzi, hogy a legmélyebb gödörből is létezhet kiút.
Képesek vagyunk megküzdeni a múltunk démonaival? Lehetünk még a tragédiáink ellenére is boldogok? Ránk találhat a szerelem azután, hogy már végleg letettünk róla?


Öröm és megtiszteltetés számomra, hogy én mutathatom be nektek a kedvenc Baráth Viktória-regényemet. Az idei olvasmányaim közül az Egy év Rómában az egyik olyan könyv, ami a legnagyobb hatással volt rám. Rendkívül emlékezetes olvasmány marad és örök darab a polcomon. A történettel keltem-feküdtem, nem hagyott nyugodni napközben sem, folyton kattogott rajta az agyam, mi történik vajon a főszereplőkkel, hol lesz a megoldás és feloldozás. De mitől volt rám ilyen hatással? Mesélek róla.



A történet főszereplője Leila, aki írói válsága megoldásának reményében elutazik egy évre Rómába, hogy kikapcsoljon, ihletet gyűjtsön és újult erővel térhessen vissza életébe és karrierjéhez. Nem szokványos segítőt kap maga mellé, ugyanis a jólelkű és fiatal Raymond atya lesz az az ember, aki derűs természetével megpróbálja kirángatni Leilát a gödör mélyéről és depressziójából. 
Ha csak ezt a kiinduló helyzetet vesszük, egy atya és egy civil nő barátságát, már nem nevezhető átlagosnak a történet. A különleges hangulatot pedig az írónő fokozza  sok-sok érzelemmel, emlékezetes párbeszédekkel és jelenetekkel. Hisz mindennapos lenne, hogy egy pap kísérget egy fiatal nőt az örök városban, és bensőséges kapcsolat alakul ki közöttük? Nem gondolnám.
A vallás szempontjából sokakban felmerülhet a kérdés, hogy esetleg ez egy modern Tövismadarak vajon, de biztosíthatlak titeket róla, hogy szó sincs erről. Mivel számomra fontos a vallás, így bennem is felmerültek ilyen kérdések, hogy vajon milyen lesz ez a könyv erkölcsi szempontból, mit lehet egy ilyen alaphelyzetből kihozni. Baráth Viki abszolút meglepett és egy olyan történetet tárt elénk, ami semmihez sem hasonlítható.
Nehéz spoilermentesen beszélni a történetről, de annyit elárulhatok, hogy nincs benne semmi olyan, ami megbotránkoztató lenne. Sőt! Viki olyan szépen fogalmaz, alakítja a szereplők sorsát, hogy jobbat el se tudnék képzelni számukra (és az olvasó számára sem :D). Annyira boldog voltam attól, ahogyan lezárult a történet. Kerek, egész a befejezés, nem hiányoltam semmit.

A könyv utolsó részében hallgattam egy dalt, ami teljesen passzol a történethez (az én fejemben legalábbis), ismerjétek meg ezt a számot (az egyik kedvenc zenekaromtól):




Jól emlékszem rá, milyen érzés volt az utolsó 40-50 oldalt olvasni, késő éjjel fejeztem be a regényt. Nem bírtam ki, hiába ragadtak le majdnem a szemeim, muszáj volt olvasni. És alig várom, hogy újra átéljem az élményt, amit az Egy év Rómában nyújt!





Kedvenc idézeteim:

"– Nem hiszem el, hogy nem megy! Ez csak kifogás. Ha három könyvet meg tudott írni, akkor biztosan menne a negyedik is. Ekkor még jobban ráncokba szaladt a homlokom. 
– Ezt meg honnan tudja? 
– Isten súgta meg – vonta fel a szemöldökét. 
– Komolyan? – tátottam el a számat. 
– Dehogyis, rágugliztam magára! – forgatta a szemét. – Nem a középkorban élünk, nekem is van laptopom."

"(…) én érzem, hogy ez az év csodálatos dolgokat tartogat még a számodra."


"Minden alkalommal magamban mosolyogtam, amikor rágondoltam. A mosolyára, a kedvességére, a segítőkészségére, és arra, hogy mennyire nagyszerű ember. Büszke voltam arra, hogy megismerhettem, és még büszkébb, hogy a barátomnak tudhattam."

"Legyen szó bármilyen művészetről, hobbiról, alkotásról, amiben az ember kiteljesedhet, a lényege mindnek az, hogy amit csinálunk, örömet okozzon."

"(…) a változáshoz sosincs késő."

"Talán egész életemben nem találkoztam olyan emberrel, mint ő. Benne megbíztam, tudtam, hogy sosem hagyna cserben vagy árulna el, és ez az érzés felszabadító volt."

"– Ne mások mondják meg neked, hogyan élj és érezz."



Mivel Viki három eddig megjelent regénye három teljesen különböző világot mutat be, így nem meglepő, hogy Az igazság nyomában szintén egy merész ugrás lesz. Egyenesen a tárgyalótermek izgalmas világába kalauzol el minket.
Most pedig nyerhettek egy egyedi nyakláncot, ami a könyv borítójával van ellátva és nagyon szép. Nézzétek csak, milyen gyönyörű ékszer! A csodás alkotást köszönjük Nikinek, a Nikii blog bloggerijánának! :)



Gondolom szívesen viselnétek ezt a szépséget. Ehhez csak annyit kell tennetek, hogy kitöltitek helyes válaszokkal a Rafflecopter dobozt. Minden blogger bejegyzéséhez kapcsolódik egy kérdés, amire a választ a megfelelő sorba beírva tudtok részt venni a játékban. Segítséget a megoldáshoz a bloggerek oldalán kaptok, összesen hat kérdésre kell helyesen válaszolnotok.


a Rafflecopter giveaway

Az én kérdésem: 

Mi a szigetnek a neve, ahova elutazik Leila Raymond atyával?

Ha esetleg elsőre nem ugrik be a válasz vagy nem olvastátok még a könyvet, akkor segítséget találtok itt.


A játék ideje: 09.26.- 10.02. 

Sok szerencsét és jó olvasást mindenkinek!

A könyv előrendelhető itt

Jövő héten mindenkit vár az Álomgyár csapata a bemutatóra Budapesten, a Blaha Lujza téri könyvesboltban, részletek az eseményről itt. Tartsatok velünk!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése