2016. december 1., csütörtök

Dani Atkins: A mi történetünk, avagy egy régóta kiszemelt könyv


Úgy örülök, hogy nem kellett csalódnom ebben a könyvben!Pár éve olvastam Dani Atkins korábbi kötetét, az Összetörvét és abból kiindulva nagy reményekkel vettem le a könyvtár polcáról ezt a csodálatos borítójú regényt. Emlékszem, amikor először megláttam a könyvesboltban A mi történetünket. A borító teljesen megbabonázott, eredetileg meg akartam venni, végül csak kikölcsönöztem.

A történetről röviden

A könyv főhőse Emma, aki édesanyja komoly betegsége miatt otthagyja az álommunkáját Londonban és hazaköltözik. A rég látott barátok, két legjobb barátnője és szerelme, Richard társaságában tölti mindennapjait, segítve édesapját és Alzheimerben szenvedő anyukáját. Készülnek az esküvőre Richarddal, épp lánybúcsújukat ünneplik hárman csajok egy bárban, amikor hazafelé, a késő éjszakában tragédia történik. Feltűnik a színen egy másik vőlegényjelölt is persze. Többet nem akarok elárulni a könyvből, ez kiindulópontnak pont elég szerintem. Mindenesetre vannak még meglepetések és komoly dilemmák benne.

Szerintem

Olvasmányos, izgalmas és komoly témájú könyvnek bizonyult Emma története. Őszintén szólva nem is vártam mást. Vitt magával a történet, egy percig sem unatkoztam annak ellenére sem, hogy volt olyan momentum benne, amit szinte azonnal átláttam és csodálkoztam, hogy Emmának nem esett le a tantusz rögtön.

Teli van a regény érzelmekkel, fájdalommal és főhősnőnk, Emma sokszor bizonytalan, elkeseredett és nem tudja, mi tévő legyen. Volt olyan pillanat, amikor legszívesebben fejbe kólintottam volna, hogy álljon a sarkára végre és nem hagyja magát ennyire befolyásolni. De aztán a végén nagyon meglepett és örültem annak, ahogy döntött.

Voltak idegesítő karakterek is a könyvben, Richard és Caroline. Richard a pofátlanságával, Caroline pedig a barátnős rámenősségével, hogy mindenáron olyan irányba akarta terelni Emmát, amit ő igazán nem is annyira akart. Le tudtam volna a csapni a csajt. Nem feltétlen így képzelek el egy legjobb barátnőt. Sokkal inkább volt Amy az igaz barátnő, aki (sajnos nem hamar kilépett a történetből).


A könyv két fontos és komoly témát taglal (a szerelem mellett természetesen): a halált és egy gyógyíthatatlan betegséget. Testközelből nézhetjük végig mindazt, ami a valóságban is bármikor megtörténhet velünk. Pont ezért volt ennyire felkavaró számomra Dani Atkins könyve. És akkor még nem is esett szó a Jack nevű forgószélről, aki teljesen felbolygatja Emma életét.


Az angol borító 
(de nekem a magyar jobban tetszik :P)

Nagyon szerettem olvasni ezt a könyvet, és ha minden igaz, akkor újraolvasós lesz a jövőben nálam. Azért az elég vicces, hogy sokáig azt gondoltam, hogy Dani Atkins férfi. Aztán persze utánanéztem. Kíváncsi vagyok az írónő többi könyvére is, úgyhogy fogok még tőle olvasni, kinéztem már az Our song című könyvét.



Képek forrása: Google

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése