2016. november 6., vasárnap

Szenvedélyes,romantikus,letehetetlen ❤


Általában megérzem mindig, hogy mik azok a könyvek, amik nekem valók és valószínűleg tetszeni fog. Nos, ez Julia Lewis Thomson Többek által című regényénél sem volt ez másképp, csak most elég volt néhány értékelést (plusz a fülszöveget persze) elolvasnom Molyon ahhoz, hogy meggyőzzön és máris tudtam, hogy mindenképpen elolvasom. Ezúton is köszönöm az írónő kedvességét, hogy meglátva a hozzászólásomat, elküldte nekem a könyvet és így gyakorlatilag azonnal elkezdhettem olvasni a regényét.

Köszönöm kedves Tünde! =)

Általában nem szoktam bemásolni a bejegyzéseimbe az adott könyv fülszövegét, de ismerve az adott történetet, most jobbnak látom. Azért, mert kisebb eséllyel fogok spoilerezni a bejegyzéseimben. :D




A fülszöveg:

„Anna mély érzésű lány, aki szeretetre vágyik. Igazán megérdemelné, hogy boldog legyen. A Defektesek dobosa, András megadja neki mindazt, amire szüksége van: szerelmet, nyugalmat és boldogságot. De vajon mindez az övé lehet anélkül, hogy megjárná a poklot? Annának nem adatik meg a könnyebbik út.
Az élet tragédiák sorozata. Anna, amikor már mindent elveszített, ráébred, hogy választania kell: hagyja, hogy végleg maga alá temesse az önsajnálat, vagy belekapaszkodik egy halvány napsugárba, és elhiszi, hogy az rá ragyog.
Vajon Anna képes szembe nézni saját félelmeivel, és megleli azt, amiért érdemes küzdenie? Lesz-e elég bátorsága újra szeretni és az új szerelemért áldozatokat hozni? Tud-e küzdeni egy olyan férfi szerelméért, akivel a kapcsolatát mindenki helyteleníti? Vagy engedi, hogy mások irányítsák, azt remélve, hogy így nem érheti több fájdalom?
Julia Lewis Thomson valódi mélységekbe és magasságokba röpíti olvasóját. A szerző hisz abban, hogy kockázatokat kell vállalnunk ahhoz, hogy megtalálhassuk a boldogságot, amihez olykor fel kell égetnünk a hidakat magunk mögött, illetve meg kell bocsátanunk magunknak és a szeretteinknek”

Vigyázat, a bejegyzésem következő része tartalmaz utalásokat a történetre, bár persze igyekszem kerülni a konkrét spoilerezést!

A történet főhőse, Anna és a többi szereplő is nagyon szerethető karakterek mindannyian. Anna nehezen nyílik meg, nem teljesen lehetett őt kiismerni, de ez a múltjában rejlő tragédia miatt nem meglepő.
Teljesen magába szippantott a könyv már az első fejezetekben, nem tudtam letenni. Érdekes volt a főhős lány személyisége, és az a rejtély, ami a múltját övezi, de csak sejteni lehetett, hogy milyen komoly dolog lehet mindaz, amiért Anna ennyire zárkózott.
Osztálytársai inkább kerülik, egyedül padtársa, a szívdöglesztő Andris az, aki mellett jobban mer önmaga lenni. Szülei tiltják tőle, ő azonban dacolva velük sok időt tölt a fiúval és egyre közelebb kerülnek egymáshoz. A tiltott gyümölcs mindig édesebb. ;)

„Az összes agysejtemet hátrahagyva imádtam ezt a csodálatos férfit,aki türelmesen megvárta,hogy a lelkemben dúló vad viharok lecsendesedjenek.”


Aztán jött a hidegzuhany. Ez nem lehet, ez nem igaz, nem hittem a szememnek. Folyton az járt a fejemben olvasás közben, hogy most akkor hogyan tovább, hiszen a könyvnek még a felénél sem járok, hogy történhetett mindez?!És mi lesz ezután?

„De az életet csak úgy lehet megélni, ha kockáztatsz, ha mersz szeretni: csak így lehetsz boldog, és végül boldogtalan. A vele töltött időt nem adnám semmiért. Olyan jó lenne, ha most itt volna!”

Kiderült, hogy Anna a látszat ellenére egy erős lány és egyre jobban képes kimutatni az érzéseit. És itt lett igazán érdekes számomra a történet, ugyanis felmerült bennem a kérdés, hogy vajon mi lesz a könyv további részében. Hova megy, mit csinál, újra tudja-e építeni a barátságait, kapcsolatait és ki lesz az, akiben megbízhat. Attól vált rejtélyessé a történet, hogy nem kiszámítható. Nem tudtam előre,mit fognak tenni a szereplők és ez tesz igazán letehetetlenné egy kötetet. 

"Görcsösen meg akarsz felelni mindenkinek, pedig csak magadnak kellene."

Örültem, hogy Anna igazi jellemfejlődésen megy keresztül a könyv végéig, határozottabb lett és bátrabb, ez nagyon tetszett. Szeretem azokat a könyveket, amikben tudok drukkolni a főszereplőnek, együtt tudok érezni vele és Anna pontosan ilyen karakter. Ugyanakkor a többi szereplőről is említést kell tennem, hiszen magam előtt láttam őket is végig. A barátokat, Anna szüleit, a nőcsábász Maximot, és persze Tamást. Szívesen lennék én is egy ilyen banda tagja, közös koncertezés, romkocsmás bandázás. :D



Ami még különösen tetszik a könyvben a tartalmán kívül: a fejezetek jelölései, hogy római számmal vannak sorszámozva (ezer éve nem olvastam ilyen könyvet és jól esett a szememnek =)), valamint a borító. Különleges, figyelemfelkeltő. Pont olyan, amilyen maga a regény.
Nagyon tetszett a könyv azért, mert abszolút valós dolgokat, történéseket mutat be, teli van érzelmekkel, szenvedéllyel, és bele tudtam magam képzelni Anna helyzetébe, tudtam vele azonosulni. Nálam ettől válik egy könyv igazán jóvá. Kedvencet avattam.
 
Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a könyvet!

Útravalóul pedig:

„Ne a múlttal törődj, és azzal, ami elveszett! Örülj annak, ami van!”




Képek forrása: saját, Google, favim.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése