2021. december 16., csütörtök

BLOGTURNÉ: Amanda Yee - Jóbarátok ​– A hivatalos szakácskönyv


Mindig is arra vágytatok, hogy megkóstoljátok Rachel különleges desszertjét, vagy a világ legfinomabb sajttortáját? Kíváncsiak vagytok hogyan készül Joey paradicsomszósza és Ross szendvicse? Akkor ezt a könyvet nektek találták ki! A könyvben különböző előételek, főfogások, italok és desszertek szerepelnek, melyek jól ismertek már a rajongók számára. Tartsatok velünk, legyetek részesei a különleges turnénak, ismerjétek meg velünk közösen a szakácskönyvet, és vigyétek haza a kiadó által felajánlott nyeremény könyvet.

A fülszöveg
„A ​kőkemény Jóbarátok-rajongóknak muszáj beszerezniük!” – POPSUGAR
Trombitáld össze a jóbarátokat, és üdvözöljétek együtt ezt a több mint 100 receptet („Na, mi a helyzet?”), amelyet hőn szeretett tévéműsorotok ihletett.
Akár minden hájjal megkent chef vagy, mint Monica Geller, akár most indítasz catering céget, mint Phoebe Buffay, vagy régi vágású haspók vagy, mint Joey Tribbiani, a Jóbarátok – A hivatalos szakácskönyv egy sor különböző receptet kínál a különböző szakmai szinten levő chefeknek.
Előételek, főfogások, italok és desszertek – minden egyes fejezet olyan ikonikus csemegéket tartogat, mint Monica Hálabarát Lakomája, Rachel Hagyományos Angol Rakott Krémdesszertje, a Sült Krumpli – csakis Joeynak, a Chandler-féle „Tej, amit elrágsz”, Phoebe nagyijának csokitallérja és az elmaradhatatlan Hidratáló Szendvics.
Ez az elbűvölő szakácskönyv színes fotókat tartalmaz több mint hetven receptről, hasznos segédlet azoknak, akik otthon főzőcskéznek, és vicces homage a tévésorozatnak, amelyre mindig számíthatsz.


ISBN:
9786155915727

Oldalszám 176 oldal

Fordító: Magyari Andrea

Megrendelheted: itt
Moly-adatlap: itt





21. század Kiadó elhozta nekünk a hivatalos Jóbarátok-recepteskönyvet, mely tökéletes meglepetés lehet minden igazi rajongó számára. A könyv szerintem teljes értékű szakácskönyvként funkcionál mindamellett, hogy tele van színes képekkel, fantáziadús ételnevekkel és leírásokkal, hogy melyik étel a sorozatban hol bukkan fel és úgy néz ki, mint egy album.


Ha csak a tartalomjegyzéket olvassa el az ember, már megmosolyogja a frappáns neveket. Fellapozva pedig kiderül, hogy a receptek könnyűszerrel magunkra szabva elkészíthetők, szerencsére a legtöbb alapanyag nálunk is beszerezhető. Kicsit tartottam tőle, hogy vajon majd milyenek lesznek a receptek és nemcsak a névre alapozva egy jól kitalált reklámfogás az egész.


Eddig egy receptet próbáltam ki, méghozzá egy édességét, ami a "Janice ó-te-jó-ég palacsintája" fantázianevet kapta. Az amerikaiak számára a palacsinta egy kicsit más, mint amit mi annak hívunk. Eltér egyrészt méretében, sokkal kisebb, másrészt vastagabb a tésztája. Szoktam sütni, így az alapreceptet már ismertem, viszont ezt a receptet most összevetve a Janice-féle recepttel készítettem el egy adag palacsintát. Így került bele pluszban fahéj, citromlé, amiket amúgy nem szoktam a tésztájába tenni, most viszont nem sajnáltam belőle. Viszont volt olyan része, amit elhagytam, de szerintem Janice elégedett lenne a végeredménnyel. Külsőre úgy néz ki, mint az igazi amerikai pancake, könnyű a tésztája, az íze pedig pont annyira fűszeres a fahéj miatt, hogy passzol hozzá a külön elkészített túrókrém. Utóbbit a recept nem tartalmazza, csak mi otthon mindig ilyet készítünk a palacsintához (túró, tejföl, vaníliáscukor). És végül megbolondítottam egy kis áfonyával, ami az idei felfedezésem (eddig mindig azt gondoltam, hogy nem szeretem).

Amúgy a Friendsben és szerintem kb minden amerikai sorozatban a legjobb részek között vannak a Hálaadás-napi epizódok. Egyszerűen ezeket mindig eltalálják, és ennek fontos része az étkezés. Hálát adnak az ételért, jókat sütnek-főznek és esznek. Így van ez a Friendsben is, amihez találtam egy összeállítást a legjobb Hálaadásos részek jeleneteiből: Buzzfeed

Nekem egyébként Rachel angol trüffelje az egyik legnagyobb kedvenc részem/jelenetem az egész sorozatból, és EZ IS BENNE VAN a recepteskönyvben. De én eddig nem mertem elkészíteni. Viszont ha ezt megcsinálom, a Friends-rajongó kollégáknak biztosan viszek belőle és meg kell kóstolniuk.


A könyv teljesen lefedi egy napi étkezés részeit: készíthetünk belőle reggeliket, leveseket, főételeket, vacsinak valókat, desszerteket, szendvicseket, italokat, vagy olyan kiegészítőket, mint például a BBQ szósz, zöldség alaplé. Ezeket a recepteket átnézve egyből Monica jutott eszembe, ahogy lelkesen és mindent beleadva süt-főz a konyhán, otthon és a munkahelyén is. 


"A sodó jó, a lekvár jó, a hús jó."

Amit mindenképpen szeretnék még megemlíteni, az a könyv kivitelezése. A kiadó másik Friends-kiadványához passzolva ez is kemény fedeles, védőborítós, gyönyörűszép kötet, a lapjai fényesek, színesek és egyből meghozzák a főzőcskézéshez való kedvünket. Tényleg tökéletes ajándék egy Friends-rajongónak. Lejjebb görgetve pedig esélyetek van nyerni belőle egy saját példányt.



Nyereményjáték

Mostani játékunk során arra vagyunk kíváncsiak, mennyire ismeritek a Jóbarátok sorozatot. Minden állomáson találtok egy idézetet, nektek pedig nincs más dolgotok, mint a Rafflecopter doboz megfelelő sorába beírni, hogy kitől hangzik el az adott mondat a sorozatban. A játékban megtalálható egy bónusz kérdés is, ennek megválaszolásával tovább növelhetitek a nyerési esélyeteket a játékban.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


A feladványom:
"Ki az az APEH? És neki miért jár a pénzemből?"


A turné állomásai:
12.14.: Dreamworld
12.16.: Pandalány olvas
12.18.: Angelika blogja
12.20.: Csak olvass!
12.22.: Sorok között
12.23.: Ambivalentina

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése