2020. szeptember 30., szerda

BLOGTURNÉ: Jason Segel - Kirsten Miller - Otherworld


Jason Segel és Kirsten Miller közös sci-fijében egy igazán különleges világot tárnak elénk, ahol akárkik lehetünk, mégis különösen nagy veszély leselkedik ránk. A regényt magyarul a Maxim Kiadó hozza el az olvasóknak, mostani turnénkban pedig hat bloggerünk segítségével közelebbről is megismerheted a történetet. Ha pedig velünk játszol, egy példány is a tiéd lehet a könyvből!

Kiadó: Maxim
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve: 2020
Oldalszám: 352
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9789634992219
Fordította: Béresi Csilla
Megjelenés időpontja: 2020. szeptember 25.
Moly-adatlap: itt
Megrendelheted: itt


Alapvetően azért voltam kíváncsi erre a regényre, mert részben Jason Segel írta, aki a kedvenc karakteremet játszotta az Így jártam anyátokkal című sitcom sorozatban. Érdekelt, hogy vajon egy színész hogyan ír regényt, milyen történetet tár elénk, aki maga is a mindennapjait különböző világokban tölti a kamerák előtt.

Az Otherworld témája egy számítógépes játék, a Másvilág, mely teljesen felborítja az emberek valóságát, és a virtuális tér új szintjére repíti a felhasználókat. Főszereplőnk Simon, egy fiatal srác, aki egy félreértésnek köszönhetően rendőrségi ügybe keveredik, és az egyetemről visszakerül családjához. A számítógépes játék elérhetetlenné válik számára szülei felügyelete mellett  egészen addig, míg legjobb barátját, Katet baleset nem éri. A lány olyan sérüléseket szenved, mely során a számítógépes játék lehetőséget nyújthat neki a gyógyulásra, bár Simon nem bízik a szakértőkben és orvosokban. Rejtély lengi körül a balesetet, a kórházat és dolgozóit, így egyedül indul útjára a Másvilágban, hogy kiderítse az igazságot.
Tudom, ez elég furcsán hangzik, de a technológia ezt lehetővé teszi, Simon pedig elindul a virtuális világ útvesztőjében, hogy segítsen a legjobb barátján.

Szinte azonnal, ahogy elkezdtem olvasni a regényt, olyan érzésem volt, mintha egy hosszú Black Mirror epizódot néznék a Netflixen. Nagyon addiktív és izgalmas történet részese lehettem, és abszolút lekötött. Kicsit néhol kriminek éreztem, de többnyire a számítógépes játék uralta a történetet. Szó szerint más világba csöppentem, mely teljesen beszippantott, és úgy éreztem, hogy a szereplőkkel együtt fedezem fel ezt a virtuális világot.

A való életben különösebben sosem foglalkoztattak és kötöttek le ezek a játékok, azonban olvasni róluk igazán izgalmas élmény. Leginkább azért, mert kiszámíthatatlan, és fejezetről fejezetre vártam, mi fog történni. Hiszen egy virtuálisan felépített világban tényleg bármi megtörténhet. Szokatlan helyeken járt Simon, és vele együtt én is, ismeretlen lények állták útját vagy épp segítették, és sose tudhatta az ember, hogy mire számítson.

A karakterek nem igazán nőttek a szívemhez, ettől függetlenül drukkoltam nekik, és úgy érzem, hogy teljesen kibontakoztak a történet során. Fiatalok, tizenévesek, a regény pedig nagyon mai: gimis balhék, szülők elleni lázadás és mindez egy világméretű számítógépes játékhoz köthető, ami függőséget okoz és nem ereszt. Ahogy egyébként a regény sem, mert egyszerűen tudni akartam, mi történik, hova vezet a cselekmény, mi lesz a szereplők sorsa. Tényleg úgy éreztem, hogy egy Black mirror epizódot látok magam előtt, ami jóval hosszabb, mint egy 40 perces epizód. Részletes leírások tarkítják a fejezeteket, így teljes mértékben magam előtt láttam minden karaktert, a Másvilág helyszíneit, az eseményeket. Olvasás közben az jutott eszembe, hogy mennyire mai regény ez és mennyire nem is olyan elrugaszkodott a valóságtól. Hiszen a számítógép és az internet korában könnyű egy játéktól függeni, és a mai technológiai fejlődés mellett előbb-utóbb hasonló eszközöket fognak tudni kifejleszteni. Ami egyszerre lehet hasznos tárgy vagy épp veszélyes fegyver egy fiatal számára.

Fontosnak tartom elmondani, hogy a könyv nagy része a virtuális világban játszódik, így teljes mértékben át tudja élni az olvasó a Másvilág játékot, és talán pont ettől vált letehetetlenné a regény. Féltem, hogy egy idő után én magam is elvesztem a valóságérzetemet, ami persze egy könyv olvasásakor megesik, de mégis olyan fura érzés volt olvasni és közben egyszerre egy számítógépes játékban lenni.

Összességében tetszett a regény, szívesen olvastam és érdekelt a végkifejlet, amivel azonban nem teljesen vagyok megelégedve. Érezhető volt a kötet utolsó harmadában, hogy nagyon nagy durranás lesz a vége, leleplezés és igazán feszültté vált a történet. Azonban a legvégén sajnos hiányérzetem volt. Viszont az olvasás óta kiderült számomra, hogy egy trilógia első része a kötet, így már más megvilágításba került ez a végkifejlet.


Nyereményjáték

Az Otherworldben nagyon fontos szerepet kap a virtuális valóság, hiszen szereplőinknek egy játékban kell túlélniük. Ezért a mostani játékunkban olyan regényekből olvashattok idézeteket, amelyekben szintén megjelenik a virtuális valóság. A feladatotok csupán annyi lesz, hogy felismerjétek, mely regényekből származnak az egyes blogokon található idézetek, a helyes megoldást pedig beírjátok a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A feladványom:
„Feladatot bíztak rám: a nap pontos mozgását figyelem. A sámánok, metafizikusok és taoisták mit sem érnek. Mint a közmondásos könyvmoly, aki az összes gabona nevét tudja, de a kezébe véve még a búzát sem ismeri meg, ők sem a kezükkel dolgoznak, nem tudnak semmi gyakorlatias dolgot.”

a Rafflecopter giveaway

A turné állomásai:
09. 20. Utószó
09. 22. Nem félünk a könyvektől
09. 24. Könyv és más
09. 26. Hagyjatok! Olvasok!
09. 28. Kelly és Lupi olvas
09. 30. Pandalány olvas

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése