2019. december 31., kedd

Szabó Magda: Örömhozó, bánatrontó


Szabó Magdától idén olvastam először, Az őz című regényét. Most pedig folytattam tőle egy olyan könyvvel, amiben a főszereplő szintén egy állat, csak épp kicsit más értelemben. Ő pedig Évuka, a macska. Nagyon kedves könyv az Örömhozó, bánatrontó, melyben Magda a macskájuk szemszögéből mutatja be életüket, mindennapjaikat.

Alapvetően nem egy hagyományos értelemben vett írást olvastam. Ez alatt azt értem, hogy nem feltétlen lehetett célja Évuka leveleinek, hogy bármikor is kiadásra kerüljön. Legalábbis  nem volt ennyire egybefüggő történet, ugyanakkor én nagyon örülök, hogy olvashattam mégis. A rövid kötetben leveleket olvashatunk, melyben Szabó Magdáék macskája a szomszéd Nénit és Bácsit megszólítva meséli el, mik a nagy események a mindennapok során. Legyen szó egy vendégről a lakásban vagy épp arról, hogy Évuka leesett a párkányról. Megmosolyogtató volt olvasni Magda sorait, aki mindig is nagyon szerette az állatokat, remekül megértette a nyelvüket. 

Évuka macska egy rendkívül öntudatos, különleges cica, akinek virágot hoznak, és lelegeli a pálmákat, sétálgat a Néniék lakása és a sajátjuk közötti hídon. Szinte magam előtt láttam, ahogy jár-kel a lakásban ez a meseszép macska és magában morfondírozik a napi történéseken.

Nagyon szórakoztató kötetnek bizonyult ez a könyv, ajánlom minden macska barátnak.

Decemberben szereztem be és karácsonyi olvasmány lett belőle

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése