2018. június 16., szombat

Borsa Brown: A férj prostija


Az első olvasmányom Borsa Browntól legújabb regénye lett, A férj prostija. Régóta nézegettem már Az arab sorozatát és a maffiásat is, azonban őszintén szólva mivel kapott mindegyik hideget-meleget, ezért „tiszta lappal” szerettem volna kezdeni a vele való megismerkedést. És úgy érzem, jó döntést hoztam. Örülök, hogy ez lett az első olvasmányom tőle.

Köszönöm szépen az Álomgyár kiadónak a recenziós példányt

A történetről röviden
Főszereplőnk egy három gyerekes, férjezett, negyvenes nő, Pamela. Életét a gyerekek, a háztartás teszik ki, férjével való kapcsolata azonban meglehetősen stagnál és hiába szereti a férjét, nem egészen olyan már az életük, mint szeretné. Ezért úgy dönt, hogy felkavarja az állóvizet és másnak kiadva magát csábítja el a férjét.




Hmm...hol is kezdjem? Ez a könyv engem nagyon meglepett. A címválasztás hihetetlenül megtévesztő, mert teljesen mást sugall számomra így, hogy olvastam a történetet. A cím egy riherongy (már bocsánat) női főszereplőt sejtet, azonban szó sincs ilyesmiről benne. Pamela olyan feleség, aki nem elégszek meg a mindennapok mókuskerekével és rendbe szeretné tenni a házasságát, hiszen mindennél jobban szereti a férjét, aki őt viszontszereti. Játékokat és trükköket eszel ki, amikkel újra meghódíthatja a férjét és ezáltal nemcsak feleségként és anyaként, hanem nőként is visszakapja az életét. Pamela karaktere alapvetően szimpatikus volt, a szándéka, az ötletei mind-mind tetszettek. Néha mondjuk idegesített, hogy mennyire nem hiszi el, amit a férje mond neki és túlagyalja a dolgokat (tipikus női tulajdonság), de összességében végig kedveltem.


A könyv középpontjában Pamela és a férje, Steven kapcsolata áll, azonban természetesen szerepet kapnak benne a gyerekek is, és Pamela legjobb barátnője. Ők azonban mellékszereplők és nem hiányoltam belőlük többet, mint amennyit kaptam. Steven karaktere tetszett leginkább a regényben. Sokan kifogásolták az elején, hogy mennyire kapható volt egy idegen nő sms-ért, én azonban azt mondom, hogy ennek pont így kellett lennie és ettől nem ábrándultam ki belőle.


Borsa írási stílusa, humora meggyőzött, a témaválasztása is teljesen rendben és örülök, hogy ez lett az első olvasmányom tőle. Nagyon kíváncsi voltam arra, hogy mi az írónő titka, amivel az ország egyik legsikeresebb alkotójaként tartják számon és azt hiszem, rájöttem a titokra. Egyszerű nyelvezetet használ, nincsenek felesleges kanyarok a történetében és unalmas klisék. Olyan stílusban ír, ami több korosztály számára szórakoztató és érdekes, nemcsak egy bizonyos réteg szereti a könyveit (legalábbis a bemutatók alapján ezt látom).

Köszönöm az élményt, kifejezetten érdekes történet volt, és elgondolkodtató. Hiszen manapság az emberek olyan könnyen dobálóznak kapcsolatokkal ahelyett, hogy nekiállnának megjavítani. És szomorú ezt látni. Viszont ebben a történetben nagyon tetszett, hogy bár a nő unszolására, a férj is képes volt változtatni a hozzáállásán és láthatóan, érezhetően szereti a feleségét sok év után is.


Egy biztos: fogok még olvasni Borsától, nagyon szerettem olvasni ezt a könyvét!

Kép: moly.hu

Képek forrása: favim.com, saját

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése