2013. február 5., kedd

A rég elfeledett könyvtár

Tegnap délután a városunk Esterházy-kastélyában jártam, ahol a könyvtár is található. Gyönyörű, régi, hatalmas építmény, rég nem jártam már ott. Ideje volt, úgy érzem. Mikor beléptem, szinte olyan volt, mintha megállt volna az idő. Nagy belmagasságú termek, hideg folyosó, csodás faajtók. Eddig sosem tűnt fel, mikor utoljára jártam itt, hogy mennyire szép. Egyszerűen csak álltam a folyosón, néztem ki a fejemből & beszívtam a régi illatot. A könyvtár szintén egy ilyen teremben van berendezve, plafonig nyúló polcokkal, régi-új kötetekkel egyaránt. A hideg épületben, pontosabban a könyvtárban cserépkályha biztosítja a meleget, nagyon jó volt így keresgélni a polcok között, megadta a hangulatot. :)

Íme a kastély, ahol a könyvtár, illetve kiállítások, más rendezvények is helyet kapnak:



Nem tudom, hogy más hogy van vele, de én imádom a régi könyvek illatát. Egyébként az újabbaké sem rossz, ha már itt tartunk. Egyszerűen különlegesnek tartom.
Naivan azt gondoltam, hogy úgysem találok majd újabb köteteket meg, de tévedtem. A könyvtárból ki lehet kölcsönözni nagyon sok friss könyvet, például a szürke trilógiát, a Twilight-könyveket, akár angol nyelven is. Szóval az újabb bestsellerekhez is hozzájuthatunk akár.


A választásom tegnap három könyvre esett:

Carrie naplója (ami alapján a sorozat készült, nagyon várom, hogy olvassam!!!)

Csokoládécipő (ez a könyv a nagy sikerű Csokoládé folytatása)

- illetve rábukkantam 
Fejős Éva Cuba Libre című regényére is, amit még nem volt szerencsém olvasni.

Szóval nagy örömmel tértem haza! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése