2014. november 29., szombat

Beavatott lettem!

Beavatódtam végre én is. Ez a könyv egyszerűen zseniális & lebilincselő!Különleges, izgalmas & nagyon más, mint amiket mostanában olvastam. A jövőben játszódik, egy olyan világban, ahol bizonyos emberi tulajdonságok dominálnak & ez által az emberek öt különböző csoportban élnek: vannak az Őszinték, a Bátrak, a Barátságosak, az Önfeláldozók & a Műveltek. Mindegyik csoport a saját tulajdonságának megfelelően éli mindennapjait, ugyanúgy dolgoznak, kikapcsolódnak, mint a rendszer létrehozása előtt, azonban minden egyes gondolatuk & tevékenységük az adott csoport fő tulajdonságának veti alá magát.
A történetet először filmen láttam, nagyon kíváncsian vártam & szerencsére nem kellett csalódnom. Mondjuk kissé elfogult vagyok 
Shailene Woodley-val szemben, de mivel a történet remek, így tetszett a film. Utána pedig egyre többször került a kezembe a könyvesboltokban nézelődve a könyvváltozat & felkeltette az érdeklődésemet, pedig eredetileg nem is annyira akartam elolvasni. És végül a könyvtárban, hosszú hetek várakozása után (mert persze mindig kivette valaki) végre ott várt a polcon & eljöhetett velem haza. Így kezdtem el olvasni a kötetet nem számítva arra, hogy mennyire magával sodor majd a sztori.
A Trilógia kötetei

A könyv nyilván részletesebb, de mégis olvasás közben Tris szerepében mindig Shailene Woodley volt előttem, jó választás volt a filmszerepre, a két főhősön kívül viszont nem maradt meg más arc a fejemben, de hamarosan újranézem úgyis a filmet. Lendületes, pörgős jelenetek, hiába ismertem a nagy részét a filmből. Számos dolgot jobban megértettem belőle & olvasás után megnézem ismét a filmet, így más lesz szerintem. Sokszor eszembe jutott napközben, amikor épp nem volt időm olvasni, járt rajta az agyam, és ilyen a jó könyv, gyakorlatilag beszippantott.
Egyre jobban belemélyedve a történetbe egyszerűen képtelen voltam letenni a könyvet. Rendkívül izgalmas, fordulatos, folyamatosan kattogott napközben az agyam rajta, hogy vajon hogyan lesz, mint lesz a következő fejezete a történetnek. Őszintén szólva ez a könyv nagy meglepetés számomra, bár olvasás előtte csak pozitív értékeléseket olvastam róla.


Őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy ennyire fog tetszeni. A könyv elkezdésekor nem terveztem elolvasni a folytatást (A Lázadó, A Hűtlen című kötetek), azonban ahogyan haladtam előre a könyvben, egyre inkább rájöttem, hogy kíváncsi vagyok a folytatásra. Remélhetőleg a könyvtár ebben ismét segítségemre lesz! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése