2014. november 11., kedd

Te döntesz!

Nagyon meglepődtem, amikor megláttam ezt a könyvet a könyvtár polcán, mivel elég új könyv, és persze rögtön lecsaptam rá, mert nagyon kíváncsi voltam régóta Fanny történetére. Tudtam, hogy nem lesz könnyű végigolvasni a könyvét, de biztos voltam benne, hogy el akarom olvasni. Mindig azok a könyvek érintenek meg igazán, amik a valóságot szembesítik az olvasóval & ez is ilyen. Őszintén szólva kissé félve, de annál nagyobb érdeklődéssel lapoztam fel itthon a könyvet. Számos alkalommal szorult el a szívem amiatt, hogy mennyi nehézségen & küzdelmen kellett túlesnie ennek a lánynak eddigi élete során & jó pár résznél potyogtam a könnyeim. Elképzelni sem tudom, hogy milyen lehet kerekesszékben élni, ugyanakkor a könyvet olvasva rá kellett jönnöm, hogy bizony én is ugyanígy fognám fel a dolgokat valószínűleg, mint Fanny. Nem szabad feladni, mindig küzdeni kell, igyekezni kihozni minden helyzetből a legjobbat. Persze ezenkívül számos más tényező is szerepet játszik az ember életének eseményeiben, amiket nem tudtunk irányítani legtöbbször, nem elég a mi optimizmusunk. Minden elismerésem Fannyé, aki számos hullámvölgyön van már túl, ugyanakkor igyekszik minden erejével olyan életet élni, amelyből nem marad ki semmi azért, mert egy betegség miatt nem tud lábra állni, és ez rendkívül becsülendő, igazán felnézek rá.

Szerettem olvasni ezt a könyvet annak ellenére, hogy számtalanszor elszorult a szívem, máskor viszont nagyon örültem, amikor fantasztikus dolgot történtek Fannyval. Kimondhatatlanul örültem, amikor az osztálytársai elfogadták őt, segítették, és mellette álltak mindenben. A környezetben nincsen mozgáskorlátozott személy, de biztos vagyok benne, hogy én is így tennék, ahogy a lány barátai.

Van az életnek egy olyan eleme, amin mindenki átmegy függetlenül attól, hogy tud-e járni vagy sem. És ez pedig nem más, mint a szerelem. Fanny is számos csalódáson van túl, mint bárki más & e komoly érzelmi dolgok olvasása közben is azt éreztem, hogy itt van ez a lány teli vágyakkal és reménnyel a jövőjével kapcsolatban & nem adja fel. Hisz a szerelemben & NAGYON helyesen teszi!

Szeretem az olyan könyveket, mint Fannyé, aki újból megerősített abban, hogy az önmagunkba & a világ jobbá tételébe vetett hit mennyire fontos & igenis soha nem szabad feladni semmit, amit nagyon szeretnénk elérni, legyen szó bármiről.


Olyan természetesnek veszik sokan, hogy élnek, léteznek, minden érzékszervük működik, minden rendben velük, pedig hányan vannak, akiknek minden nap egy folyamatos küzdelem annak ellenére, hogy törekszenek teljes életet élni, nem kimaradni semmiből, csak mert mások.Sokféle érzés kavargott bennem olvasás közben, végig nagyon izgultam, hogy minden jóra forduljon Fanny életében. A kínai utazását & terápiát is végigizgultam, hogy működjön & hatásos legyen. Imádtam azokat a sorokat, ahol boldog & önfeledt dolgokról mesélt, mint például számos kalandjai barátnőivel, vagy épp egy mosógép sikeres beszerzése a még berendezetlen albérletbe. Ugyanakkor összeszorult szívvel olvastam a mindennapos nehézségek megéléséről, küzdelmekről, vívódásokról & arról, amikor mások szavakkal bántották őt. Ilyenkor leginkáb dühöt éreztem azok iránt, akik kicsit sem voltak megértőek vele, mint pl.: egy buszsofőr.
 
Olvasás közben, egy szombati napon Győrbe utaztunk vásárolgatni karácsonyra készülődve & pár nappal korábban az interneten böngészve klassz dologra bukkantam. Győrben azon a hétvégén tartották a Győri könyvszalon 2014-es rendezvényét, ahol rengeteg programmal várták az érdeklődőket, valamint a színházban könyvvásárt tartották három napon át szinte minden könyvkiadó standjával. Zseniális program, csak későn értesültem róla. Azonban szerencsére nem késtem le Mosolyka előadásáról, pontosabban egy beszélgetés volt a Nagyszínpadon vele, pont akkor, amikor olvastam a könyvét. Véletlenek nincsenek továbbra sem, ez most is bebizonyosodott. Tudtam, hogy nekem ott kell lennem & élőben látnom ezt a rendkívüli akaraterejű, vidám & mosolygós lányt. Nagyon örülök, hogy sikerült időben odaérnem, volt helyem (ezelőtt egyébként sosem volt alkalmam belülről látni a győri színházat, nagyon szép!). Sok mindent tudtam már a könyvéből róla, azonban élőben látni & hallani mindazt korántsem ugyanolyan. Igazi élmény volt számomra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése