2014. december 4., csütörtök

December első könyve


És idén is elérkezett az év utolsó hónapja. Hihetetlen, mintha tegnap lett volna a tavalyi karácsonyi készülődés, karácsonyi zsongás. 2014 sitty-sutty elrepült, tartalmas & remek év volt számomra. Az év utolsó hónapját egy Fejős Éva-könyvvel, a Száz éjjel vártam című romantikus-krimis történettel indítottam.

Fejős Évától utoljára nyáron olvastam, és ismét nagy lelkesedéssel vetettem bele magam egy idén kiadott, általam eddig olvasatlan kötetébe, melynek címe Száz éjjel vártam. Már az első oldalaknál éreztem a „szokásos” fejősévás stílust, mindig ugyanolyan lendületes, klassz a szöveg, a párbeszédek. Pedig ez nem egy mostanában írt könyve, hanem a Most kezdődik idején íródott történet, 2000 körül készült az első kézirat tudomásom szerint & és idén, átdolgozott formában került kiadásra. A Száz éjjel vártam sokkal inkább hasonlít a mai írási stílusára az írónőnek, mint a Most kezdődik & ennek kifejezetten örülök, az első oldalakon már érezhető a különbség az említett másik kötethez képest. A Száz éjjel... nekem jobban tetszik.

A cselekmény ebben a kötetben is több szálon fut & a végén ezek a szálak természetesen összeérnek. Egy-két Fejős Éva-könyvben zavaróak voltak nekem a sok szereplős események, de ez a regény szerencsére nem ilyen. Mármint itt is figyelni kell, hogy épp kiről van szó, ki mesél, de nem kell attól tartani, hogy összezavarodik az olvasó.
 

Főhősünk Andi, aki több éves kapcsolatának véget érése után Délegyházára költözik pénz & munka nélkül, bár egy-két tanítványa maradt még, akiket angolból korrepetál, de a főállása – ami egy iskolában volt – megszűnt. Terve az elkövetkezendő időszakra egyelőre nincs sok: lebegni a délegyházi tavon egy matracon, venni egy kutyát, Nutellát enni & körülbelül itt be is fejeződik a sor.
Nagyon olvastatja magát a könyv, gyorsan haladtam vele végig. Fejős Éva könyvei azért jók, mert nem tipikus romantikus könyvek, noha a szerelem is kellően nagy szerepet játszik történeteiben, de mindig belesző a regényekbe egy-egy izgalmas szálat, pl: nyomozás, vagy épp ebben a könyvben egy forradalmat. Izgalmas volt olvasás közben, ahogy váltották egymást a fejezetek, ahogyan váltakozva meséltek a szereplők. Volt benne minden,ami kell: izgalom, humor, romantika.




Különösen szeretem azt az írónő könyveiben, hogy abszolút mai stílusban szólal meg. Ez alatt azt értem, hogy a szereplők úgy beszélnek, ahogyan a való életben is általában az emberek. Nem túl sok a szleng, nem túlságosan modern, a leírások részletesek, követhető & érthető olvasás közben a történet & a párbeszédek is. Fejős Éva nagyon jól vegyíti regényeiben & a Száz éjjel vártamban is a könnyed, romantikus elemeket a krimi illő izgalmakkal, ebben a történetben például egy forradalom részesei lehetünk, politika & szerelem keveréke a regény. Nagyon izgalmas volt olvasni, végig fenntartotta az érdeklődésemet & ezáltal nagyon gyorsan is végeztem a kötettel. Kíváncsian várom a kötet folytatását, melyet tudomásom szerint jelenleg is ír az írónő!

Képek forrása: erawan.hu, favim.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése