2017. április 24., hétfő

Bloggereknek áll a világ! - avagy az első Könyvfesztiválos élményem



Mindenkinek van bakancslistája. Akkor is, ha számon tartja, és akkor is, ha nem. Mindenkinek vannak vágyálmai, amiket szeretne látni, kipróbálni, legalább egyszer az életben átélni. Nekem is van bakancslistám, és idén több tételt is "kihúzhatok" róla, ha minden jól megy. Az egyik első ilyen esemény volt idén a XXIV. Budapesti Könyvfesztiválon való részvétel. Két dolog miatt vártam igazán ezt az eseményt: egyrészt még sosem voltam ilyen rendezvényen és már több éve sóvárogva figyeltem mások karcait róla, másrészt pedig végre személyesen is találkozhattam drága Vikivel (Könyvmánia blog) és Anettal, akiket a Molyon ismertem meg, valamint Annával (Lap Lap után blog). Mindegyikőjükkel élmény volt találkozni, megismerni őket személyesen. :)

Nagyon izgalmas napnak néztem elébe április 21-én, pénteken. A vonatom fél 7-kor kidöcögött a pápai állomásról és elindultam. Imádok vonatozni, pontosabban maga az utazás az élmény, nem is annyira az eszköz az érdekes. Úton lenni, várni valamire és megérkezni. Mindegyik nagyon fontos állomás. Útitársam Az üzlet című könyvtári kötet volt, illetve a vonaton egy kávé segítségével és a zenéimmel próbáltam feléledni, mire Budapestre érek (A Szépség és a Szörnyeteg filmzenét hallgatom március vége óta, tökéletes vonatozáshoz is, jelentem).

Vonatút könyv nélkül?Soha!
Nos, Pestre sajnos nem sűrűn jutok fel, közel 3 órás az út, de amikor egy-egy napra sikerül felutaznom, nagyon élvezem. Ez most is így történt. Szeretem a nyüzsgést, a hatalmas épületeket, az érdekes helyeket és vártam ezt a pénteket. :) A Keletibe ért a vonatom, ahol unokatesómmal (@Nüx_Játékterme) találkoztam, elmetróztunk a Szabó Ervin Könyvtárba, ami egy könyvmoly számára maga a Kánaán. Hatalmas, több szintes, gyönyörű és ahova csak nézel, könyveket látsz.
Ahhoz, hogy megnézhesd a könyvtár belsejét, vagy beiratkozol, vagy veszel egy olvasójegyet, amivel viszont nem tudsz kölcsönözni. De ott helyben olvasni igen, és ez a kártya egy évid használható. Természetesen kihagyhatatlan dolog volt, egyébként csak 200Ft ez a „vendégjegy”. A könyvtár nagyon szép, mi négy szintet néztünk végig, legfelül volt a legérdekesebb, szinte mint egy kastély, olyanok ott az olvasótermek. Hihetetlen számomra, hogy itt tényleg bemehetsz, leülhetsz és ha akarod, az egész napodat ebben a csodás környezetben töltheted és olvashatsz. Nem ilyen könyvtárakhoz vagyok szokva, így ha úgy hozza a sors a közeljövőben, hogy felköltözöm Pestre (ez még egy abszolút képlékeny ötlet), akkor tuti bebetonozom magam ide. :D Szóval, a lényeg, hogy meseszép könyvtár, mutatom:




Ezután beültünk egy remek kávézóba, a Csendes Létterembe, ami annyira szürreálisan nézett ki, hogy az valami hihetetlen!Olyan volt, mintha egy szolid kávézót kereszteztek volna egy romkocsmával. Sok kicsi asztal, a falon pedig ki tudja mennyi összeszedett lim-lom, amik az egészet olyanná teszik, mintha Csodaországban járnánk. Viszi az ember szemét kávézás/teázás közben. Nézzétek csak meg!És még hány ilyen hely lehet Pesten, te jó ég!



Déltől pedig a következő állomásom a Millenáris volt, ahova elég könnyen el lehet jutni metróval, pici sétával. Ott találkoztam először Vikivel és Anettal, nagyon jó érzés volt megismerni végre élőben is a lányokat. A Könyvfesztivál területe hatalmas, összesen három helyszín (két belső, egy külső), de abszolút átlátható, nem lehet elkeveredni. Utoljára akkor jártam itt, amikor jó pár évvel ezelőtt a Csodák Palotája még ebben az épületben működött és itt próbáltuk ki barátaimmal a mindenféle érdekes dolgokat. Az épületbe beérve egyből felismertem.

Az információs pultnál kapott térkép nagy segítségünkre volt, bár igazából a térkép akkor a leghasznosabb, ha sietsz, célirányosan keresel egy adott kiadót és nem akarsz máshol körbenézni. Mi inkább végigmentünk mindenhol és megnéztük, ami épp érdekelt minket. A tervezett vásárlásaim többsége megvalósult, feleslegesen nem vettem semmit, viszont két olyan kötet volt, amit kicsit sajnálok, hogy nem szereztem be, de ami késik, nem múlik. Bezsebeltünk néhány könyvjelzőt, könyves medált, prospektusokat is, és szert tettem egy Dream Válogatásos bögrére is. Máris mutatom a szerzeményeimet:




Nagyon szuper nap volt, igazi élmény és remélem, hogy jövőre is el tudok majd menni. Idén még hátra van a Könyvhét is, amire nem biztos, hogy eljutok, de nagyon örülnék neki, szintén bakancslistás esemény. Feltöltött ez a nap. Hosszú volt, sokat vonatozós, de minden percéért megérte!


Képek forrása: saját fotók

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése