2015. szeptember 10., csütörtök

Amit csak akarsz


Egy post-it befigyel
Majdnem két év után újraolvasni ezt a könyvet ugyanolyan felkavaró volt, mint elsőre. Nagyon-nagyon jól érzékelteti az író mindazt, amit egy nő érezhet egy ilyen nehéz helyzetben, bár szerencsére elképzelésem sincs, milyen lehet a valóságban mindezt átélni. Nem is szeretném megtudni. Őszintén szólva megkönnyebbülés volt a végére érni a könyvnek, de nem azért, mert untam volna vagy nem tetszett. Nagyon jó könyv, szerintem talán az egyik legjobb Erawan-regény. Nagyon várom a másik Greenberg-könyvet, a polcomon vár már nem sokáig.
Az első olvasás utáni élményeim 2013-ból
Már rögtön a borító felkeltette az érdeklődésemet e könyv iránt. Macaroonok, kis kerek színes édességek (amiket egyébként sajnálnék megenni, annyira szépek!). Nagyon kíváncsian vártam ezt a könyvet, már csak az interneten olvasható vélemények alapján is. Azt gondoltam, hogy ez egy klassz kis romantikus könnyű olvasmány lesz, de nagyot tévedtem!
Nagy lendülettel kezdtem bele az olvasásba, és a kötet első felén csak úgy végigszáguldottam. Azonban következett a második rész, amelynek első fejlécét elolvasva megtorpantam, hideg zuhanyként ért a folytatás.


Van három főhősnőnk a történetben: Brooke, Samantha és Katherine. Mindhárman más-más életet élnek, azonban egy súlyos betegség összeköti őket. És ennek leírása kezdődik a második részben. Kellett egy nap olvasási pihenő, amíg folytatni tudtam az olvasást, nagyon felzaklatott az egész. Ugyanakkor persze kíváncsi voltam, vajon mi történik később a főszereplőinkkel, hogyan alakul az életük és mi történik velük. A kíváncsiságom legyőzte a félelmemet és továbbolvastam a könyvet. Hogy miért volt annyira ijesztő?Mert valóságos, bárkivel megtörténhet, a szeretteimmel és akár velem is…

Igazság szerint a könyv második harmada, ami leginkább ijesztő volt számomra, a betegség felfedezése és az első orvosi vizsgálatok. Az utolsó harmadában a könyvnek sokkal több cselekmény zajlott, láttam, miként kezelik és fogják fel ezek a nők azt, ami történik velük.Összességében tetszett a könyv, érdekes volt, elgondolkodtató és mindenekelőtt megrázó.

Balatonlellére útitársam a könyv, potom 4 óra utazáshoz muszáj könyvet vinni magammal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése