2015. szeptember 30., szerda

Bookworm Book Tag

Újabb kérdezz-felelek következik, lássuk a könyves kérdéseket! :D Aki kedvet kap hozzá, írja meg ezt a taget!



1. Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?

Igen, emlékszem, soha nem tudnám elfelejteni. Hetedikes általános iskolás voltam, amikor a nyár folyamán megjelent az első Harry Potter-könyv. Csak annyit tudtunk róla, hogy állítólag ez egy nagyon népszerű történet Angliában, hatalmas sikere van. Névnapomra kaptam meg a könyvet, egyből el is kezdtem olvasni, és totálisan, végérvényesen beleszerettem. Emlékszem, épp több napig vendégségben voltunk rokonoknál, ott kaptam a könyvet meg és minden egyes fejezet után elmeséltem nekik, hogy épp mi történik, kik a szereplők, stb. Utána minden kötetet a megjelenés után nemsokkal megkaptam/megvettem és örökre megszerettem az olvasást. Köszönöm J.K.Rowling! :)

2. Hol olvasol általában?

Általában itthon, az erkélyünkön a kedvenc kényelmes székemben olvasok, mellettem egy csésze kávé/tea, persze mindezt jó időben. Télen pedig a kályha mellett, takaróba burkolózva olvasok a fotelben. De mindig van nálam könyv utazáskor, hosszabb utakra mindig viszek olvasnivalót, kötelező!

3. Egyszerre szigorúan egy könyvet olvasol, vagy jöhet több is egyidejűleg?
 
Általában egyet szoktam, maximum kettőt. Egyrészt azért, mert egyszerűbb csak egy történetre koncentrálni, beleélni magam teljesen, másrészt többre nem is lenne időm & akár még össze is keverném a szereplőket. :D Ha olvasok egy regényt, és mellette mondjuk egy olyan könyvet, ami nem egy konkrét történet, az úgy más.

4. Mi a kedvenc műfajod?

Sokfélét szeretek olvasni, de ha megnézem az eddigi könyveimet, akkor a többsége romantikus. Mindemellett nagyon szeretem az önéletrajzokat, olykor a krimiket is, vagy tavaly ismerkedtem meg a disztópia fogalmával és bejött. :)

5. Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál el?

Szerintem nincs. Most így hirtelen nem jut eszembe ilyen.


6. Van kedvenc könyved?
Van egy-két napod?Szívesen felsorolom őket :D :D

7. Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?

Eddig Gyarmati Fanni naplója viszi a pálmát a maga "kis" 1274 oldalával, illetve a 600-700 oldal közötti könyvek számítanak nálam rekordnak, mint például a Harry Potter és a Halál Ereklyéi, illetve S.C.Stephens Esztelen című 666 oldalas könyve.

8. Milyen könyvet vettél utoljára?

Nagyon kitartó voltam ebben a hónapban, mert egyetlenegy könyvet vettem csak, legutoljára A Titkos kert című színezőkönyvet. Gyönyörű kívül-belül, pedig még ki sincs színezve. :)

9. A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?

Mindegyiket. Persze nyilván az sokkal jobb, ha a sajátomat veszem le a polcról & nem kell határidőre visszavinni a könyvtárba. Ugyanakkor a könyvtári könyvek olvasásának is megvan a maga hangulata. És sok könyvvel vagyok úgy, hogy elolvasnám, de nem szeretném megvenni. Ilyenkor mindig irány a jó öreg, szép könyvtárunk. Imádok oda bemenni.

10. Jelenleg mit olvasol?

Elkezdtem Andy Weir A marsi című bestsellerét. A moziban hamarosan adják a könyvből készült filmet és előtte mindenképpen szeretném elolvasni a regényt. Utána pedig jöhet a film Matt Damonnal! :D


11. Hol veszed a könyveidet?

Interneten veszem vagy cserélem, illetve antikváriumban is szeretek kutakodni & igazi kincsekre bukkanni, nagyon jó érzés. Olykor rendelek akár internetről is, ha épp találok egy kihagyhatatlan akciót.


12. Előrendeltél már valaha könyvet?

Idén először kipróbáltam két könyv esetében is. A Libri oldalán előrendeltem Lakatos Levente októberben megjelenő új regényét, illetve a decemberben megjelenő Grey-regényt.

13. Hány könyvet veszel havonta?

Általában minden hónapra jut egy új könyv megvétele, bár sajna gyűlnek a polcon, mert sokszor kiszorítják a saját könyveimet a könyvtáriak, így azokkal lassan haladok. De volt olyan hónap idén, amikor 4-5 könyvet is beszereztem innen-onnan, kihagyhatatlan akciók voltak mindenfelé. És akkor még az ajándékba kapott könyveimről szó sem esett...

14. Mit gondolsz az antikvár könyvekről?

Nincsen velük semmi gond!Igazi kincsekre lehet lelni, ha az ember figyelmes és türelmes. Rendszeresen járok a városunk egyetlenegy antikváriumába & tényleg ki lehet fogni jókat.

15. Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?

Külön polcuk van az olvasásra váró könyveimnek, mert annyi van...

16. Az összes könyvet el akarod olvasni ami a magánkönyvtáradban van?

Igen!!!



17. Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, hogy soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?

Egy idő után tutira eladom/elcserélem őket, bár jobb szeretném elolvasni legalább egyszer előtte.

18. Adományoztál már könyvet?

Sajnos még nem. De ami késik, nem múlik.


19. Volt már könyvstopod?

Igen. Van, amikor besokallok. Most például kiolvasom a nálam lévő könyvtári könyveket és utána kizárólag saját példányokat fogok olvasni, mert egyszerűen csak várnak szegények hónapok óta a polcomon, mindig kiszorítják őket a könyvtáriak.De most elhatároztam magam a sorrendről: gyors kiolvasása a könyvtáriaknak, utána a saját kötetek, végül pedig az e-bookjaim. Utána pedig visszatérek a könyvtárba, mert persze ott is vár egy lista, hogy miket szeretnék a jövőben kikölcsönözni.

20. Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?

Áááá,dehogy...:DDDD




Képek forrása: favim.com, Google

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése