2015. január 4., vasárnap

Szeress Karácsonykor

Carole Matthews írónőtől már két könyvet is olvastam korábban, A Csokoládéimádók klubját és a második kötetet, a „diétás” regényt is. Régóta ácsingóztam már a Szeress Karácsonykor című könyvére is, tavaly decemberi megjelenése óta kinéztem az Ulpius-könyvesboltban. És a lehető legjobbkor, karácsony előtt sikerült happolnom a Rukkolán (www.rukkola.hu), vagyis szinte ingyen az enyém lett a kötet. Elég vastag könyvről van szó (körülbelül 460 oldal), nagyon mutatós, szép rajzokkal díszített a borító, egyből felkeltette a figyelmemet.

Belekezdve a könyvbe egyből éreztem, hogy ezt élvezet lesz olvasni. Az írónőnek remek humora van, abszolút mai stílusban ír, a szereplők sziporkázó párbeszédei levettek a lábamról. Más könyvmolyok értékeléseit olvasva az interneten igazat kell azonban adni nekik, hogy sok helyen néha már átlépett egy határt Carole M. a szleng & nagyon modern világában, ami alatt azt értem, hogy néha mintha egy kicsit erőltetettnek éreztem a nagyon jópofaságot. Mindezek ellenére gyors tempóban haladtam a könyv olvasásával, csak úgy faltam az oldalakat, lendületes a történet.
 
Főhősünk egy család, pontosabban Juliet Joyce, aki Angliában, Stony Stratfordban él férjével, egyre szenilisebb édesanyjával, meleg édesapjával, valamint velük lakik fiuk Tom, valamint éppen második gyermekével várandós lányuk, Chloe. Szóval egy átlagos hétköznapon is hatalmas a nyüzsgés náluk a házban, nemhogy a közelgő ünnepen, Karácsonykor. 
Zajlik az élet: munka, készülődés, bevásárlás, elkóborló nagymama, zűrös szerelmi életű gyermek, magánéleti gondok & egy szomorú családi esemény. Julietnek egy perc nyugalmas sincsen, folyton intézkedik, szervez & segít mindenkinek a családban (is). Erős & határozott nőnek láttam végig a történetben őt, aki képes összefogni zűrös & olykor kelekótya családját, ugyanakkor sokszor soknak éreztem mindazt, amit tesz. Férjével mindkét gyerekük felnőtt ember, így nem értettem, hogy miért kell még mindig őket istápolni & olyan hétköznapi dolgokat megtenni helyettük, amiket már javában nekik kell. Ezzel nem tudtam azonosulni egyáltalán, illetve a két gyermek - akik korukkal ellentétben valóban sokszor gyerekesen viselkedtek – rendesen vissza is élt azzal, hogy édesanyjuk mennyire kiszolgálja őket.
Szerintem minden olvasónak feltűnik, nemcsak nekem, hogy a regény gyakorlatilag minden egyes fejezetében valaki vagy valakik teát isznak, de liter számra!Tényleg ennyire elképesztő mennyiségű teát képesek meginni az angolok?!Ez vajon a valóságban is így van?!Gondolom mondjuk.
Összességében nagyon élvezetes olvasmány volt a Szeress Karácsonykor, bár a végére már kissé besokalltam a sok teától & lekváros hasétól, aminek most már ideje volt utánanéznem, hogy tulajdonképp milyen étel is ez.


A kép alapján valóban egy ínycsiklandozó finomság lehet, a könyvben legalábbis tonnaszámra eszi a család, szinte belefulladnak a haséba :P
A könyv vége felé haladva kezdtem kicsit besokkalni a sok teától, hasétól, az egyre növekvő számú családtól & attól, hogy minden karácsonyi teendőt a főhősnő, Juliet szeretett volna elvinni a vállán & minden problémát ő akart megoldani, mégis a lényeget megragadta a könyv: mindenki arra vágyik, hogy szeretetben, békében tölthesse a Karácsonyt, családja valamennyi tagja körében még akkor is, ha sokan vannak, sok a dolog, mindenkinek megvannak a maga problémái, nagy a hangzavar vagy épp beleesett valaki a kerti tóba. Bizony, volt itt minden a történetben, folyamatosan pörögtek az események & remek olvasmánynak bizonyult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése