2015. január 11., vasárnap

Someday, maybe...New York!


Lauren Graham neve azoknak lehet igazán ismerős, akik nézték és remélhetőleg szerették a Gilmore girls (Szívek szállodája) című sorozatot. Az az igazság, hogy amikor először megpillantottam a könyvet egy könyvesbolt kirakatában, elsőre nem esett le, hogy ő „AZ A” Lauren Graham, kedvenc, pörgős nyelvű színésznőm, mindenki Lorelai Gilmoreja. A borító tűnt fel elsőre, illetve persze New York & a Brooklyn-híd. Néztem a borítót az üveglap mögül & erősen gondolkodtam azon, hogy mennyire ismerős az írónő neve, tuti hallottam már. Aztán egyszer csak leesett, hogy „Hoppá, hiszen ő csakis Lorelai lehet!”.

Biztos voltam benne, hogy ezt a könyvet nekem el KELL olvasnom. És a megérzéseim ismét nem csaltak, nem csalódtam. Már csak azért sem, mert Lorelai, khmm, azaz Lauren irodalmat tanult & diplomát szerzett, tehát előzetes várakozásomnak megfelelően ez nem egy gagyi limonádé regény, ami csak azért lett népszerű, mert egy sorozatsztár írta.
 

Egy tartalmas, érdekes, jó humorú könyvet tart kezében az olvasó, melynek főhőse Franny (nem egy szokványos név szerintem), aki New Yorkban próbál szerencsét, szeretne színésznő lenni. Színésziskolába jár, mellette pedig keresi a lehetőséget, hogy nagyot dobbanthasson ebben a nehéz szakmában. Édesapja támogatja őt, anyagilag is, illetve Franny pincérnőként dolgozik.
Lakótársai, Jane & Dan szintén a színészi világ felé igyekeznek, mindhármójuknak rögös út vezet a sikerhez. A történet rendkívül valóságos, semmi túlzás nincs benne, pontosan ilyennek képzelem el a valóságban is a színészpalánták mindennapjait. És az, hogy New Yorkban játszdik a történet, különösképp szívmelengető számomra.
 

Öröm volt olvasni New Yorkról, mintha én is Frannyvel futottam volna a metróhoz, vagy épp beültem volna vele egy kávéra az ötödik sugárúton. Imádom azokat a könyveket, amik New Yorkban játszódnak, egyszer oda el fogok jutni, ez egészen biztos!





A regény megerősített abban a hitemben, hogy sohasem szabad feladni az álmainkat & céljainkat, mindig van remény, mindig hinni kell abban, amit nagyon szeretnénk elérni. Tennünk kell a céljainkért & akkor a szerencsére is mellénk fog állni!
A könyv itt elérhető: http://www.gabo.hu/hu/fiatal-felnttek-konyvei/1666-lauren-graham-egy-nap-talan-9789636897246.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése