2018. október 17., szerda

Kékesi Dóra: Várom a párom (előolvasás)


Mindig megtiszteltetés lehetőséget kapni arra, hogy egy könyvet megjelenés előtt elolvassak és mostanában nagyon szerencsésnek mondhatom magam, mert ismét kaptam egy előolvasási példányt. A könyv pedig nem más, mint Kékesi Dóra hamarosan megjelenő, Várom a párom című kötete, ami az írónő második regénye lesz, megjelenése novemberre várható az Álomgyár Kiadó gondozásában.

A fülszöveg
KIKAPCSOL, MEGNEVETTET, SZÓRAKOZTAT 
Miről álmodhat egy lány, ha már 29 éves, az állása pocsék, a lakása felejtős, a kocsija pedig használhatatlan? 
Egy pasiról, aki társa a bajban, aki kedves, megértő, humoros és természetesen kiváló szerető. 
Szilágyi Henriettának nincs szerencséje a szerelemben. Az igazinak hitt férfiakban sorra csalódnia kell, és mintha minden ellene esküdne össze. Még jó, hogy barátnőire, a netes horoszkópokban hívő Margóra és a hebrencs, szöszi Lillára mindig számíthat. 
És valakire a szomszédból, aki mellette van, ha már égig ér a baj… 
Létezik a nagy ő? Vagy álom csupán? 
Mi, nők, milyen praktikákat vetünk be, hogy felfigyeljen ránk az álompasi? És mit teszünk, ha felbukkan a gyönyörű konkurencia? Vagy csupán ölbe tett kézzel várjuk a párunkat? 
Minden kérdésünkre választ kapunk a nagy sikert aratott A holnap érintése szerzőjének, Kékesi Dórának a legújabb, sok humorral és még nagyobb szívvel megírt regényében.



Mivel az írónő  első regényét nem olvastam még (A holnap érintése), nagy lendülettel és kíváncsian vetettem bele magam ebbe a történetébe. Emlékezetes marad biztosan, ugyanis első olvasmányom tőle nagyon sokféle érzést kiváltott belőlem. Egyrészt elérte a célját, jókat derültem egyes jeleneteken, másrészt sokszor fogtam fejem a főhősnő naiv és már-már idegesítő jellemén, ezenkívül végig fenntartotta a figyelmemet a történet, hogy vajon mi fog kisülni a sokszor abszurd eseményekből.

A történet helyszíne Szeged, aminek kifejezetten örültem, mert nagyon szeretem a hazánkban játszódó könyveket. Itt él Heni, akinek van egy saját lakása, egy makacs Kispolskija, egy meglehetősen pocsék állása és élete szerelme, Feri.



Leszámítva az állását, szinte álomszerű, hogy milyen tökéletes minden az életében, gondolatban pedig már az esküvőt tervezgetni, és azon gondolkodik, hogyan fogja majd felvenni Feri nevét. Igen ám, de a sors fintora, hogy hirtelen kicsúszik a lába alól a talaj, amikor rádöbben, hogy az egekig magasztalt álompasi annyira nem is mennyei, mint ahogyan hitte. Hatalmas zuhanás, sok csoki és az új szomszéd,a jóképű Robi lesz Heni támasza a nehéz időkben. Ne feledkezzünk meg persze a két jóbarátnőről sem, Margóról és Lilláról, akik mindent eldobva rohannak barátnőjük segítségére a nehéz időkben.

párkeresés és ismerkedés témaköre ugyanúgy, ahogy a valóságban, Heni életében sem könnyű. Felállni és újrakezdeni mindent az elejéről, felépíteni magadat és a mások által lerombolt önbizalmadat különösen nehéz feladat. Őszintén szólva nagyon zavart Heni felfogása, hogy mennyire pesszimista és gyanakvó mindennel és mindenkivel kapcsolatban. Ugyanakkor azzal egyet kell, hogy értsek, milyen nehéz helyzetben volt a könyv elején és sajnáltam érte. Mivel én olyan ember vagyok, aki a legrosszabb helyzetekben is meg tudja látni a jót, ilyen téren egyáltalán nem tudtam  azonosulni a főhőssel, és muszáj kimondanom, de sajnos engem számtalanszor felhúzott a gondolkodásmódja és a túl hamar való ítélkezése (emberekről, helyzetekről).

Az igazat megvallva nekem a könyv és a történet körülbelül a 100. oldalt elolvasva érkezett meg igazán. Akkor kezdtem el érezni, hogy ezt a könyvet nem kell túl komolyan venni, egyszerűen csak élvezni.
Főhősünk és barátnői ugyanabban a cipőben járnak: a párkeresés útvesztőjében. Annyira kerestem már a történet elején a komoly üzenetet, hogy nem jöttem rá azonnal, hogy nem kell mindig minden könyvnek ilyennek lennie. Ez a regény megmutatja, hogy a társkeresés problémájával senki sincs egyedül, férfiak és nők egyaránt küzdenek vele, miközben a történet szórakoztat és kikapcsol. És az egy dolog, hogy Heni a maga módján meglehetősen naiv és vak, de mégis az írónő képes úgy bemutatni, hogy drukkoljon neki az olvasó. Szerettem volna, hogy párt találjon, de ami a legfontosabb, hogy legelőször önmagához találjon vissza és ne értékelje le magát, hanem szeresse és elfogadja a saját személyiségét.

férfi főhősökről eddig kevés szó esett, pedig belőlük is kap az olvasó bőven. Először ott van Feri, akiről Heni álmokat sző, azonban a cudar valóság rendesen arcon csapja és a pasi kilép a képből (hál istennek). De megjelenik Robi, a számítógépguru új lakó. Ő nekem első pillanattól fogva szimpatikus volt, szerény és kedves, nem tolakodó, és nem nyomulós. Aztán feltűnt Heni gyerekkorából Ákos, aki szívdöglesztő külsejével nemcsak Henit, hanem engem is levett a lábamról. És amikor ennyi férfi van Heni körül, csodálkozunk, hogy nehezen találja meg a helyét?! :D

Összességében a Várom a párom egy pörgős, vidám történet, mely visszaadja a szerelembe vetett hitünket és megtanít rá, hogy a nehezebb időszakot túl lehet élni, csak egy kis humor kell hozzá.

A könyv teljes egészében a párkapcsolati témán alapul, ami abszolút rendben van. Ezt a könyvet én egyébként a chic-lit kategóriába sorolnám. Tudjátok, ez a könnyed, humoros, szórakoztató romantikus műfaj, ami elsősorban nőknek szól nőktől. Ebben maximálisan megállja a helyét. 

Köszönöm a kiadónak a lehetőséget! :)

A könyvet előrendelhetitek itt

Várható megjelenés: 2018. november

Képek forrása: favim.com, Google

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése