2018. szeptember 21., péntek

Michelle Frances: A barátnő


Nagyon kellett már egy igazán jó krimi olvasmány és remek választásnak bizonyult Michelle Frances A barátnő című regénye. Majdnem egy éve csücsült a polcomon a kötet, nem is értem miért, és itt volt az ideje, hogy elolvassam. Azt kell, hogy mondjam, ilyen egy igazán izgalmas történet!

A fülszöveg
Egy lány. Egy fiú. És egy hazugság, ami mindent megváltoztat. Laurának mindene megvan. Sikeres karrier, hosszú, boldog házasság egy gazdag férfival, és huszonéves fia, a kedves, jóképű és tehetséges Daniel.  Ámde Daniel találkozik Cherryvel.  A lány fiatal, gyönyörű és okos, de lehetőségei közel sem érnek fel azzal, amit barátjának tud adni a családja. Így aztán mindennél jobban vágyik arra, hogy új családja befogadja. De Laura gyanút fog – úgy érzi, Cherry nem az, akinek látszik.  És milyen igaza van… Michelle Frances bemutatkozó thrillere napok alatt az Amazon No1 bestsellere lett, a kritikák pedig, mint a thriller műfaj jövőbeli klasszikusáról beszélnek az írónőről.





Ha követitek a blogot, tudhatjátok, hogy a thriller és krimi műfaja közel áll hozzám, nagyon szeretem azt a fajta izgalmat, amit ez a műfaj nyújtani tud. Feltéve, ha egy jól összerakott történetről van szó. És A barátnő esetében abszolút minden a helyén van.
A történet felépítése, a feszültség gerjesztése fejezetről fejezetre, a karakterek, magyarul minden. Az első fejezetek még nem is olyanok, mintha bármi különös lenne benne, viszont ahogy haladtam az olvasással, kezdtem érezni, hogy itt valami nagyon nem stimmel. És ez a titka a műfajnak, hogy fokozatosan válik feszültté a történet. Nem tudod, mire számíts, melyik szereplőben bízz, ki mond igazat, mi lesz a karakterek sorsa.

Vártam, mikor robban a bomba. Kíváncsivá tett, hogy meddig mehet el Cherry az ügyes-bajos alattomos tetteivel, és vajon hogyan veszi fel vele  a harcot Laura, az anyósjelölt. Filmekben is jók tudnak lenni az ilyen témájú történetek. Hiszen a barátnő fiatalságával, szépségével simán magába bolondítja a főhőst, jelen esetben Danielt, viszont ott áll szemben vele az édesanya, aki jobban ismeri a fiát, mint bárki a világon. Nekem egyébként körülbelül a könyv felétől egyértelmű volt, hogy ki fog felülkerekedni a másikon, ugyanakkor mégsem vált unalmassá a történet, mert a végkifejletet én sem sejtettem (csak reméltem).

Cherrynél idegesítőbb karaktert nem találni ebben a könyvben, ráadásul a való életben is messziről kerülöm az ilyen számító, pénzéhes embereket.
Egy manipulatív, ostoba lány, bár ahhoz van esze, hogy kit csábítson el. Teljesen elvakította a luxus és pénz világa és egyre szánalmasabbá vált a könyv végére, ahogy próbálkozott Daniel megtartásával. Minden elismerésem az írónőé, aki nagyon jól építette fel a szereplőit, semmi felesleges mozzanat vagy párbeszédek, és a főhősei valóságosak voltak.


Az írónő első olvasmánya nagyon ígéretes és tetszik a stílusa. Ehhez hozzájön az izgalmas cselekmény, a jól felépített karakterek. A barátnő esetében egy olyan könyvet tart az olvasó a kezében, ami izgalmas, fenntartja a figyelmet és nem kiszámítható. Molyon ebben a percben 77%-on áll az értékelése, amit nagyjából reálisnak tartok, bár ha rajtam múlna, feltolnám 80-85% közé. Ebben a kategóriában szerintem megállja a helyét a történet, egy erős krimi, és enyhébb thriller, ahova besorolnám. 

Képek forrása: saját, favim.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése