2016. november 30., szerda

Egy modern tündérmese



A LOL-könyvek már másodszor leptek meg (a Vakrandi a végzettel kötet után). Alapvetően nem egészen az én korosztályom a célközönség, mégis teljesen magával sodort ez a regény. Cinder és Ella története teli van érzelmekkel, humorral, és egy csipetnyi varázslattal. Modern Hamupipőke sztori. némi átalakítással. Csak kapkodtam a fejem, izgalmas volt, csak talán egy-két résznél volt kiszámítható.

Régóta kerülgettem ezt a könyvet, mert a borító meglehetősen félresikerült szerintem. Így, hogy olvastam a könyvet, különösen ezt gondolom. A borító egy felszínes, tini kavarásos történetet sugall, azonban a valóságban teljesen más. Teli van érzelmekkel, humorral és igazán olvasmányos könyv. Örülök, hogy olvashattam a könyvtárból, és bátran mondhatom, hogy az egyik legjobb könyv a LOL kategóriából.



  
A történetről röviden (igyekszem nem túl sokat spoilerezni,de azért előfordulhat benne!)
 
A könyv főhőse Juliette, aki édesanyja egy évvel ezelőtti halála után rég látott apjához és annak családjához költözik Los Angelesbe. Mindig is édesanyjához kötődött a lány, vele élt, most pedig kiszakították a megszokott életéből, új, elit iskolába kell járnia, amit nehezen visel. Ráadásul mostohaanyja és mostohanővérei sem könnyítik meg az életét. Egy valami, pontosabban valaki az, aki biztos pont továbbra is számára: Cinder, az internetes barátja. Soha nem találkoztak eddig, de ismerik egymást, rengeteg mindent megosztanak egymással, barátságuk egyre jobban elmélyül. A lány balesetben vesztette el édesanyját, és ő maga is komolyan megsérült, ugyanis sántít, a bőre pedig súlyosan megégett. Mindezek olyan gátlást okoznak benne, ami miatt nagyon nehezen nyílik meg másoknak.

 
A főhős lány, Ella abszolút szerethető karakter, drukkoltam neki, és nagyon dühített, amikor bántották. Sajnos mindig is lesznek olyan emberek, mint az ő sulitársai, akik csúfolják és bántják azokat, akik valamiért mások. Anélkül, hogy bármit is tudnának az illetőről, közelebbről. Utáltam ezeket az ostoba karaktereket a történetben, persze ez is volt a szerepük. Az egyik mostohatestvért, Anát szintén. A könyv végére sem tudtam megkedvelni. Viszont annak örültem, hogy legalább a másik mostohalány,Juliette viszonylag hamar megszerette Ellát és kiállt mellette, nagyon jó barátok lettek.

Ella és az apja kapcsolatának alakulása megható volt számomra. Örültem neki, hogy a végén megenyhült és sikerült megbeszélniük a dolgokat. Én is így tennék, ha lenne lehetőségem rá, hogy beszélgethessek az apukámmal, őszintén szólva ennél a jelenetnél a vége felé elmorzsoltam pár könnycseppet.
És ott van Cinder, aki egy nagyon érdekes, jófej srác. Imádnék vele beszélgetni, és ahogyan Ellával beszélt, törődött, ahh, hol vannak ilyen palik? pláne 22 évesen Nem csodálom, hogy belezúgott a lány. Nekem a legjobb barát énje jobban tetszett, mint a színész.



Képek forrása: saját fotó, valamint favim.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése