2016. november 29., kedd

Harry Potter és az elátkozott gyermek


Előre szólok: itt-ott befigyel egy-két spoiler! 

Rendkívül szürreális élmény volt egy nap alatt végigsuhanni az új Harry Potter-könyvön. Nehezen tudok állást foglalni azzal kapcsolatban, hogy tetszett vagy sem a 19 évvel később játszódó történet. Elfogult vagyok J.K.Rowlinggal, ez tény, hiszen a gyerekkoromat köszönhetem az ő fantasztikus képzelőerejének. Ugyanakkor azt sem tudom szó nélkül hagyni most, hogy ismerem a nyolcadik könyv történéseit, hogy egy kicsit csalódott vagyok és becsapva érzem magam.


Mármint számítottam erre, hiszen egy színdarab szövegkönyvéről van szó, nem rendes regényről. De kicsit olyannak tűnt ez a történet, mintha a rajongók kényszerítették volna ki Rowlingból, hogy „naa, anyu, írj nekünk még egy kis Harryt, nem bírjuk már nélküle!”. (tudom, nem egyedül írta a darabot). És ezt meg is kaptuk, visszatértek kedvenc szereplőink, aminek nagyon örültem, ráadásul idősebben, bölcsebben, gyerekekkel körülvéve. Persze nem ugyanaz, teljesen más ennyi idő elteltével újra HP-t olvasni, de ettől még nem rosszabb vagy jobb (jobb úgysem lesz, mint az igazi 7 kötet :P), mint az eddigi könyvek.

Inkább olyan érzésem volt olvasás közben, hogy írtak valamit hárman, ami hasonlít Harryék történetére, de igazából mégsem az.


Eddig szinte csak lehúztam a könyvet, jöjjenek most azok a dolgok, amik viszont szívmelengetőek voltak számomra:

 újra magam előtt láttam kedvenc triónkat, a mellékszereplőket, és nagyon tetszett, hogy sok karaktert visszahoztak, legalább említés szintjén (Neville, Hagrid)

együtt láthattam a Ron-Hermione párost

 a karakterek megmaradtak ugyanolyannak, pl Ron továbbra is imád enni :D


Ami szokatlan volt, az pedig a Harry és Draco közötti összhang. Ahhoz képest, hogy utálták egymást végig az iskolában, most szinte puszipajtások lettek. Nem volt zavaró, inkább csak meglepő.

Legjobban azokat a jelenetek szerettem olvasni, ahol visszatértek a múltba, felidéztek eseményeket, kicsit elemezgették is akár, illetve az a pillanat igazán megható volt, ahol Harry láthatta a szüleit, még ha a legszomorúbb emléke előtt is pár perccel.

Összességében tetszett a könyv, bár egy kicsit az elfogultság beszél belőlem. Nem tekintem ezt a könyvet a nyolcadiknak, inkább csak egyfajta lezárásnak. Imádtam visszatérni a varázsvilágba, jó érzés volt, hogy "új HP-könyv", ezt kár lenne tagadni.
A szívem örökre Roxfortban marad. ❤



Képek forrása: saját fotó, valamint favim.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése