2016. január 26., kedd

Nemek igenje, avagy egy kis pszichológia



Már épp ideje volt újra a pszichológia témaköre felé nyúlnom (az utóbbi időben csupa regényt olvastam), és ehhez ideális volt ez a könyv. Nagyon szeretem Soma stílusát és azt, ahogyan ír & előad. Összességében tetszett a Nemek igenje, bár nem mindenben értettem egyet vele. A könyv három nagyobb részből áll, melyek közül az első egyáltalán nem tetszett, számomra túl vulgáris volt,ugyanakkor persze értettem a levonható tanulságát a „tanmesének”. A második részt viszont nagyon érdekesnek találtam,sok részt kiírtam belőle idézetnek. Az önállósodás, szülő-gyerek kapcsolat mindig elgondolkodtató téma. A harmadik témakör is jó volt,bár kevésbé,mint a második.





 



 Az alábbi gondolatokat írtam ki magamnak, mert ezeket érdemes újra és újra elővenni majd, elgondolkodni rajtuk:


„Szerintem az válik vonzó személyiséggé,akiben van energia. Akinek klassz a kisugárzása. Akiben áramlik az életszeretet. Az égadta világon minden de minden az energiákon múlik.”

 „Ha szabadságot adunk valakinek, szabadabbak leszünk mi is.”
 

„Optimális távolságnak kell lennie ahhoz, hogy a vonzás két ember között kialakulhasson és megmaradhasson.”
 
 
„s én azt gondolom,hogy minden hűség gyökere csakis az önmagam iránti hűségből fakadhat. Tehát ha önmagammal szemben hűséges vagyok,csak akkor tudok igazán hűséges lenni máshoz.”
 

„Egy érzés kibontakozását segíti,ha meg tudod nevezni,mi az.”
 

„(….) azok rettegnek az újtól, akik tele vannak szorongással. Inkább a bevált régi, bár az nem annyira jó, nem annyira gazdaságos, nem annyira kényelmes, de ez legalább megszokott, stabil! És ha belül nincs stabilitás, legalább kívül legyen.”
 

„Minél jobban próbálsz megtartani valakit, az annál jobban távolodik.”
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése