2016. január 7., csütörtök

Flat-out-love


















Gyönyörű borító, gyönyörű belső.

Ez a könyv teli van élettel, vidámsággal és nagyon eredeti történet. A főhős lány, Julie most kezdi főiskolás éveit Bostonban, azonban nem talál szállást és édesanyja barátnőjének családjánál lakik ideiglenesen.

Azonban ez a család kicsit sem átlagos: okos, intelligens emberek, a gyerekeik is így nevelkedtek. Két nagyobb srác, Matt és Finn, valamint kishúguk,
Celeste. Matt a kocka, Finn a kalandvágyó, Celeste pedig a különc kislány. Mindegyik karakter szerethető, abszolút lenyűgözött engem ez a könyv már az első fejezetek olvasásakor. Különösen az tetszett benne, hogy Julie mennyire elfogadó mindenkivel. Kiemelném a Celestéhez való viszonyulását. A kislány egy kartonpapírral mászkál iskolán kívül, a kartonpapír pedig távol lévő testvérét, Finnt próbálja képviselni otthon. Ezen kívül Celeste egyértelműen szorong, nincsenek barátai, és meglehetősen a szokásai rabja. Ha kicsit is kimozdítja valami a komfortzónájából, máris kétségbe esik és akár pánikrohamot is kap. Ijesztő volt számomra, hogy nem tudni, mi az oka ennek, mert biztos voltam benne, hogy valami nagyon súlyos múltbéli dolog lehetett. Ráadásul nagyon furcsa stílusban beszél, mintha egy régi korból jött volna (állandó jelleggel használ feltételes módú mondatokat), bár ez nekem nem volt zavaró ebben a könyvben, a Titkolni bolondulásig kötetben sokkal inkább feltűnt. Julie azonban lazán kezeli Celestet, például amikor először megy el ő a kislányért az iskolába. Félő, hogy Celeste pánikrohamot kap, hiszen „ez sohasem így szokott lenni, mindig Matt megy érte”, azonban Julie remekül helyt áll és egyből le tudja reagálni a lány reakcióit. Az a látszólagos lazaság, amit Julie mutat a lány felé, tényleg csak látszólagos, valójában Julie is nagyon aggódik a kislányért, ugyanakkor a lehető legjobb taktika vele szemben ez a lazaság és segít Celestének feldolgozni azt a tragédiát, amiről csak később tudjuk meg az igazságot.

A könyv második felében természetesen fény derül arra, hogy miért is ilyen különös ez a család. Mi az a múltbéli tragikus esemény, ami ennyire mély, és soha nem múló fájdalmat okozott valamennyi családtagnak. A könyv nagyon szórakoztató, érdekes és humoros mindamellett, hogy komoly érzelmek, érzéseket és helyzeteket mutat be. Imádtam minden sorát, alig várom a folytatást!
Összességében szerintem ez az eddigi legjobb Rubin Pöttyös KMK-könyvem!Imádom és nagyon örülök,hogy saját példányom van belőle. Régóta szemeztem vele itt-ott-amott, és végül megvettem. 
Flat-Out-Matt(y)


Jessica Park egy zseni! :) Imádtam ezt a kiegészítő kötetet is függetlenül attól,hogy a könyv 80%-a ismert volt már az első részből. A vége elég szenvedélyesre sikerült, pontosan erre számítottam! Mindig érdekes dolog több szemszögből is megismerni egy-egy történetet, így voltam ezzel a kötettel is. Hiába volt ismert szinte minden esemény, jó volt belelátni Matty fejébe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése