2014. augusztus 3., vasárnap

Mert nekünk szeretnünk kell egymást - Egy különleges regény

A könyvet személyesen Fejős Éva írónő dedikálta nekem, illetve balatonfüredi olvasótalálkozóján vásároltam meg, így örök emlék marad számomra ez a különleges kötet. Az eddigi regényeihez & történeteihez képest ez valóban, elmondása szerint is más, hiszen sokkal elvontabb, ugyanakkor mégis mindenki számára érthető, nem veszik el az olvasó a sorok között.

Nagyon vártam, hogy olvashassam a 
Mert nekünk szeretnünk kell egymást kötetet & egyáltalán nem is csalódtam.

A cselekmény több szálon fut, ami engem személy szerint egyáltalán nem zavar, inkább még érdekesebbé teszi a könyvet, hiszen mindig azoknál a részeknél ugrik át egy másik szálra a történet, ahol épp valami izgalmas fordulat következik. Lássuk csak, hogy kik a főszereplők!
 
Anna: egy könyvkiadónál dolgozó fiatal nő. Keresi önmagát & próbálja feldolgozni barátja, Levente tragikus halálát. Legjobb barátai a kiadónál Gabriel & Erika, akik mindenben támogatják őt, bár nekik is megvan a maguk élete & gondjai, például Erika ismét babát vár, azonban férjével nincsen rendben kapcsolatuk, így egy nap beköltözik Annához. A lány mellett ott van testvére is, Angi, szintén támaszt nyújt számára a nehéz időkben, együtt mennek el cirkuszba, ahol Annában felélednek késdobáló korából emlékei, ez különösen tetszett, mivel ilyen karakter sosem volt még egy Fejős Éva-regényben sem, aki nő létére késdobáló, egyszerűen zseniális. Ő az egyik kedvenc szereplőm a könyvben.

Anna a Balatonon tölt egy hétvégét:

„Jesszusom, most éreztem át igazán, hogy tényleg hazaértem. Ez a reggeli egy kicsit gyógyít. Visszavisz abba az időbe, amikor semmi, de semmi bajom nem volt. Amikor még azt hittem, hogy az élet csupa kakaóskalács és kacagás.”

Milyen jók is az ilyen pillanatok, amikor az ember nosztalgiázik, visszagondol elmúlt napokra, évekre, amikor minden más volt még, sokkal egyszerűbb, legalábbis így utólag visszanézve. Imádom az ilyen mondatok egy regényben, Fejős Éva nagyon jól ért az ilyen sorok megírásához.

Ádám: optikus, aki éli viszonylag unalmas mindennapjait, édesanyja közvetítőként próbál számára barátnőt keresni kisebb-nagyobb sikerrel, míg egy nap minden megváltozik & egyre több nő „sündörög” Ádám körül, saját maga legnagyobb meglepetésére. Az életébe belépő hirtelen fordulat oka természetesen kiderül idővel.

Lili: pontosabban Lilian (jobban szereti, ha így szólítják) egy nagyon különc, gimnazista lány. A lehető legelképesztőbb szerelésben mászkál állandóan, környezete legnagyobb örömére: menyasszonyi ruha, fátyol, tornacipő, piros kontaktlencse (igen, tényleg ilyet visel!). És mindeközben van egy legjobb barátja, Dani, akivel közösen olvasnak manga képregényeket. Ők is nagy kedvenceim a könyvben. Már csak azért is, mert ha ők nincsenek, akkor nem változik meg Ádám & Anna élete is egycsapásra, Lilian & Dani nélkül nem ismerhetnénk meg azt a párhuzamos világot, amibe átlendülnek. És itt kezdődik a könyv elvont része. Már csak az a kérdés, hogy vajon hogyan lehet visszatérni a valóságba ebből a csodás világból, ahol minden lehetséges, ahol minden probléma megoldódni látszik....és persze egyáltalán vissza akarnak-e jutni főhőseink abból a világból, ahova a bejutáshoz elég csupán egy fürdőszoba ajtó.
A szálak összefonódnak a történet végén, minden kérdésre választ kap az olvasó.



A helyszínek Budapest & a Balaton, mindegyik nagyon tetszik, magam előtt látom a jeleneteket, a tájat, a szereplőket. :) A regény vége felé közeledve nagyon vártam, hogy vajon sikerült-e visszajutniuk a főhősöknek a való világba a párhuzamos univerzumból, sikerül-e Liliannek megtalálni azt a bizonyos fürdőszoba ajtót, ami a kulcsát jelenti visszatérésüknek. Az utolsó ötven oldalnál kezdtem sejteni, hogy hol is lesz az az ajtó, és nem is csalódtam a befejezést illetően.

A könyvhöz igazán találó a borító, színes & olyan, mintha Liliant látnám a képen. Tényleg olyan „japános, mangás”. Témáját & szereplőit tekintve is kitűnik az eddigi Fejős Éva-kötetek közül, ez olvasás közben is bebizonyosodott. :)

Az utolsó oldal elolvasása után előkerestem a könyv bemutató kisvideóját, amire jól emlékszem, hogy nem nagyon értettem, mielőtt belekezdtem a kötetbe, most viszont már minden világos & nagyon klassz volt újra megnézni így, hogy ismerem a történetet, a szereplőket, a regény mondatait.

Itt Ti is meg tudjátok nézni a videót:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése