2019. szeptember 17., kedd

Budai Lotti: Édes ébredés (A szerelem rabszolgái 1.) - ELŐOLVASÁS



Az őszt előolvasással indítottam, ráadásul egy olyan könyvvel, melynek írónőjétől még sosem olvastam. Ő pedig nem más, mint Budai Lotti, akinek könyveiről a bloggerek ódákat zengenek. Az írónő imádja a történelmet és ebből kifolyólag könyveinek műfaja is ehhez kapcsolódik. Legújabb, hamarosan érkező történelmi romantikus regénye az Édes ébredés. Régóta szerettem volna Lottitól olvasni és azonnal igent mondtam a lehetőségre.

Nagyon köszönöm a lehetőséget az Álomgyár Kiadónak!

A fülszöveg
Budai Lotti India és Japán egzotikus tájai után egy újabb távoli vidék újabb izgalmas történelmi időszakát tárja az olvasó elé: a 19. századi Kuba világát. Rabszolgatartók és ültetvényesek, spanyolok és bennszülöttek, egyházi dogmák és boszorkányság. Ez az egyszerre fülledt, izgalmas és feszültségekkel teli világ szolgál hátterül három rendkívüli nő történetének. A sorozat első részében megismerhetjük a fiatal Veronica d'Avilát, aki európai tanulmányait befejezve, hosszú évek után tér vissza családja cukornádültetvényére. A lányt hazatérve megrohamozzák nyomasztó gyermekkori emlékei, s nyomukba eredve egy sötét családi titokra bukkan…Budai Lotti a hatalmas sikert aratott Ágyas úrnő-sorozata után most egy kiszámíthatatlan fordulatokban gazdag, szenvedélyekkel teli utazásra hívja az olvasóit a 19. századi mesés Kubába.



Messzire utaztam. Első állomásom Spanyolország volt, ahol megismerkedtem Veronicával, történetünk főszereplőjével. A fiatal lány egy zárdában, apácák közötti éli megszokott mindennapjait, mit sem sejtve a rá váró kalandokról. Tanulmányait befejezve átszeli az óceánt nevelőnőjével és hazatér Kubába. Azonban nem olyan otthon várja, amilyenre ő hét éves korából emlékezett. Az otthonnak nevezett ház olyan titkokat rejt, amik alapjaiban változtatják meg Veronicát és mindazt, amit addig családjáról hitt.

Egy elképesztően izgalmas, fordulatokban bővelkedő történet részese lehettem, ezért nehéz spoilermentesen írnom róla. Az Édes ébredés egy olyan történelmi regény, ami egy fiatal lány szemén keresztül mutatja be a 19. századi Kubában zajló szabadságharc előszelét és a rabszolgatartás körülményeit.
Testközelből ismerhetjük meg a földbirtokosok és rabszolgák közötti kapcsolati rendszert, a férfiak és nők társadalmi viszonyait. Láthatjuk a cukornád ültetvényeken zajló munkálatok mindennapjait, miközben a történet középpontjában egy család és annak birtoka áll.



Amíg nem ismered a múltadat, nem tudhatod, ki vagy.

Veronica a saját bőrén tapasztal meg megannyi tragédiát, ami által a naiv kislányból a történet végére érett felnőtt nő válik. Amikor elkezdtem olvasni a könyvet, nem gondoltam volna, hogy ennyire pörgős történetet fogok kapni. Igazából ez az első olvasmányom Lottitól és nagy reményekkel fogtam bele az olvasásba, de erre még én sem számítottam. Nincsenek felesleges momentumok és eseményszálak, oda nem illő mondatok. Úgy szeretem, amikor egy író ennyire érdekesen és szépérzékkel megáldva tud írni. Egy percig sem unatkoztam olvasás közben. A leírások által pedig magam elé tudtam képzelni a birtokot, teljesen kizökkentett a valóságból. A cselekmény  nem hagyott nyugodni, sokszor eszembe jutott akkor is, ha épp nem tudtam olvasni. Lotti kiválóan egyensúlyoz a cselekmény és a leírások aránya között, mindebbe beleszőve Veronica karakterfejlődését.

"Úgy érzem, itt az ideje, hogy a saját lábamra álljak."

Három dolog, ami leginkább eszembe jut az Édes ébredésről:

a hangulat - nem győzöm hangsúlyozni, hogy mennyire fontos egy könyvben, hogy milyen hangulata. Ez nálam azt jelenti, hogy az író milyen világot tud megteremteni, és ez a hangulatot is magában hordozza. Lotti esetében a leghatározottabban állítom, ez a történet beszippantott. Teljesen kikapcsolt és magával sodort. 

a karakterek - ha a főhős, vagy igazából bármelyik karakter olyan, akivel kicsit is tudok azonosulni, nyert ügye van a könyvnek. Itt igazából szinte mindenkivel (nyilván a pozitív szereplőkkel) tudtam azonosulni, Veronicával pedig az első pillanattól fogva. Drukkoltam neki, együtt éreztem vele, vagy épp vele örültem. Bátor és erős nőnek ismertem meg és hatalmas változáson ment keresztül az események hatására, természetesen jó irányba.

a leírások - Lotti gyönyörű leírásokkal mutatja be Spanyolországot, Kubát, a birtokot és környékét, és a szereplőit. Kulcs a sikeres könyvhöz. Így végig magam előtt láthattam a jeleneteket, a helyszíneket és a szereplőket.

Ahogy a történelmi romantikus regényekben általában, úgy Lotti könyvében is lenyűgöz az, ahogy vegyíti az alapvetően fordulatos és romantikus eseményszálakat a történelem valóságával. A könyv minden során érezni, mennyi kutatómunka, anyaggyűjtés áll e történet megírása mögött és ezért minden elismerésem az írónőnek. Nem kevés munka, és ez biztosítja a könyv hitelességét.

Érzelmekkel teli utazás a múltba


Képek forrása: saját, Google, Moly

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése