2019. július 6., szombat

R. Kelényi Angelika: Barcelona, Barcelona


Nyáron mi mást is szeretne az ember olvasni, mint egy igazi, hamisítatlan nyaralós regényt. Tökéletes választás ehhez R. Kelényi Angelika vadiúj, friss ropogós könyve, a Barcelona, Barcelona. Lehetőségem nyílt megjelenés előtt pár nappal elkezdenem olvasni a regényt és most, a befejezése után úgy érzem, máris indulnék a napfényes Spanyolországba.

A fülszöveg

Barcelona ​és a szerelem íze… 

Caroline Wood a londoni női magazin, a CBM főszerkesztőjének asszisztense. 

Nem túl változatos munkája mellett hobbiból gasztroblogot vezet, melyben próbálja kiélni az írás és a finom ételek iránti szenvedélyét. 
Az álma az, hogy a jövőben íróként dolgozhasson a neves újságnál, és ezt a főnöke előtt sem titkolja. 
Mivel 35 éves korára még mindig nem fedezték fel páratlan írói tehetségét, és boldog feleség sem lett belőle, tudja, tennie kell valamit az álmai megvalósításáért. 
Úgy dönt, hogy karrierjét és szerelmi életét egyetlen zseniális húzással pörgeti fel, ezért gondol egy merészet, és egy nyaralással egybekötött szakmai útra szánja el magát. 
Egyedül.
Barátai féltik a magányos utazástól, de Caroline biztos benne, hogy Barcelonában rengeteget tanulhat önmagáról, és az új, életre szóló élmények mellett olyan blogot írhat utazásról, szerelemről, gasztronómiáról, mely végre felnyitja a főszerkesztő szemét is. 
Egyedül azonban még enni is unalmas, így egy szerinte korszakalkotó ötlettől vezérelve egy társkereső oldalon spanyol randipartnereket választ magának. 
Mindennapra egyet, így rögtön két legyet üt egy csapásra… 
Erősen hisz benne, hogy ez az utazás meghozza számára az áttörést, a cikkírói álomállást, és talán egy jóképű, szenvedélyes férfit is…



Egy igazi nyár illatú regény

Nagyon kíváncsian vártam Angelika új regényét, mivel eddig csak történelmi romantikus műfajban olvastam tőle. A műfajváltással egy új, izgalmas irányba indult. Pontosan abban bíztam, ami történt: a könnyed stílus is jól áll az írónőnek és újfent lenyűgözött tehetségével.
Már a könyv első fejezetei olvasásakor érződőtt, hogy ez más lesz, mint amit eddig megszoktunk tőle. Most nem a történelem egy szegletébe kalauzol el minket, hanem könyve a jelenben játszódik.

A történet főszereplője Caroline Wood, aki Londonban egy népszerű női magazinnál dolgozik asszisztensként. (Nálam már itt telitalálat a sztori, hiszen odavagyok Londonért.) A lány alapvetően szereti a munkáját, a magazint, azonban mostani feladatainál (teakészítés és társai) többre vágyik és úgy érzi, ő ennél többre hivatott. Nem szeretne elbúcsúzni a magazintól, írói álmokat dédelget. Lehetőséget kap, hogy bizonyítson: szabadságra megy a napfényes Barcelona városába, hogy inspirálódjon és anyagot gyűjtsön cikkéhez, mellyel bebizonyíthatja rátermettségét vaskalapos főnökének.

Természetesen ez nagyon jól hangzik, de mint tudjuk, ember tervez, Isten végez. Caroline megérkezik Barcelonába és kezdetét veszi a kalandos nyaralás. Spanyol, ígéretesnek tűnő férfiakkal randizik, napozik, felfedezi a spanyol és katalán gasztronómiát, élvezi az életet, mindössze egy hétig. Mindeközben megismerkedik a szállodában egy rejtélyes idegennel, Thomas Adamssel. A férfi angol és meglehetősen sok időt tölt a szállodában, végül Caroline segítségére lesz a randik során.



"Tele volt a lelkem szépséggel és örömmel."

Engem legjobban a regény hangulata ragadott magával. Az az életérzés, amit a könyv sugall, nagyon-nagyon jó. Nyári történet, szinte éreztem a tenger illatát, a napfényt és magam előtt láttam Barcelona nyüzsgő városát. Éles váltás volt London után a napsütéses Barcelonába megérkezni, még így is, a könyv oldalain keresztül. Őszintén szólva sosem éreztem késztetést arra, hogy Spanyolországba látogassak, azonban a könyv megtette hatását. Felcsigázott és örömmel megismerném a valóságban is ezt a pezsgő várost, a tengerpartján sütkéreznék és megkóstolnám a jellegzetes ételeiket.
Könnyen tudtam azonosulni Caroline karakterével annak ellenére is, hogy láttam, sokszor ugyanolyan hibákba esett - leginkább a férfiakkal kapcsolatban -, mint szerintem bármelyikünk, és én magam is. Sokszor megcsillant a jellemében Bridget Jones szelleme pár pillanatra, de ez inkább vicces volt, mintsem szánnivaló. Nagyon szeretem azt az öniróniát, amivel főhősnőnk rendelkezik és amivel elmeséli az eseményeket.
A randevúkon megismert férfiakról különösebben nem szeretnék mesélni, nem célom lelőni a poént. Hihetetlen szórakoztatóak voltak számomra. Bátor volt Caroline, hogy ezt így bevállalta.

"Rosszul viselem a „ mi lett volna, ha..” kérdést. Jobban szeretem megvalósítani azokat a dolgokat, melyek piszkálnak, és megélni a pillanatokat, ahelyett hogy később azon rágjam magam, mit szalasztottam el."

Ahogy feljebb említettem, ez a könyv engem a hangulatával fogott meg. A könyv minden lapjáról sugárzik a vidámság és mosolyt csalt az arcomra olvasás közben. És szívesen olvasnék hozzá egy folytatást. Nagyon érdekelne, mi történt Caroval ezután, hogyan alakult az élete.

Köszönöm az élményt, kötelező olvasmány strandolóknak!


Képek: saját, Google

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése