2015. augusztus 6., csütörtök

A pali, aki állandóan tiszta sár :)

Bear Grylls. A pali, aki állandóan túlél. Hogy mit? Mindent: vadont, hegyet-völgyet, mocsarat, kiképzőtábort. A könyve lebilincselő önéletrajz, mely nagyon sok igazságot, inspirációt tartalmaz és bemutatja egy olyan férfinak az élettörténetét, aki számtalan kalandon van már túl és a kalandvágya csillapíthatatlan.
Egy ideje szemezgettem már ezzel az önéletrajzzal a könyvtárban és abszolút jó döntés volt kikölcsönözni. A könyv végigolvasása alatt rengeteg részt megjelöltem post-ittal, hogy majd kiírom, mert telis-tele van a könyv jobbnál jobb erőt adó, biztató gondolatokkal, amiket bárki bármikor, gyakorlatilag az élet bármely területén használhat.Bear Grylls teli van élettel, soha nem adja fel, értékeli azt, amit az élet adott neki, és élvezi az életet. Nemcsak szerettei, barátai fontosak számára, hanem a hite is. Erőt ad neki Isten & számtalan nehéz helyzeten átsegítette már az az erő, amit Isten ad neki. Nagyon kedvelem az olyan embereket, mint ő, felnézek rá.

Különösen a Mount Everest megmászásának elmesélése tetszett és elképesztő volt olvasni, ahogyan elmeséli Bear a pillanatot, amikor felértek a csúcsra, a világ tetejére. Annak ellenére, hogy nem egy íróról beszélünk, rendkívül jól leírta az érzést, és én is ott éreztem magam vele (persze biztos volt segítsége a könyv megírásakor), nagyon megható volt olvasni.

"Ha ma megkérdezik tőlem, mit szeretek a legjobban a hegymászásban, nem az a válaszom, hogy az adrenalint vagy a teljesítményem felett érzett személyes büszkeséget. A hegyek lényege az összetartozásnak az az élménye, amelyet a hétköznapi életben csak ritkán lehet átélni. Szeretem, hogy a hegyekben mindenkinek koszos és rendetlen lesz a ruhája és a haja. Szeretem, hogy a hegyek megkövetelik, hogy kiadd magadból, ami benned van, hogy harcolj és küszködj. Ezenkívül ellazítanak, arra késztetnek, hogy jóízűen nevess ostobaságokon, és képessé tesznek az olyan apró örömök élvezetése, mint amikor csak ülsz és bámulod a naplementét vagy a tábortűz lángjait.
Az egymásrautaltság csodálatosan összekovácsolja az embereket. Ezekből a szoros kötelékekből pedig tapasztalatom szerint szinte mindig hatalmas erő fakad."

Kiemelném azt a kitartó erőt is, amivel végigcsinálta a Brit Különleges Légierő nagyon kemény, brutális rostáját is. Elképzelésem sincs, hogy mekkora akaraterő, küzdeni akarás és lélekjelenlét kellett ahhoz, hogy mindezeket végigcsinálja. Csak azt tudom Bearről, amit ebben a könyvben olvastam, sosem láttam még vele interjút vagy bármelyik túlélős műsorát, de úgy érzem, hogy kedvelném, ha ismerhetném személyesen is. Inspiráló, talán ez a legjobb szó arra, hogy mit váltott ki belőlem az ő története.
És most jöjjön néhány kedvenc sor a könyvből, amiket érdemes időről időre elővenni & olvasgatni:

"Már régen megtanultam, hogy csak akkor érek el sikert bármiben is, ha teljesen elkötelezem magam az adott dolog mellett. Ha szívvel-lélekkel csinálom, Ha mindent beleadok."


"Mindig furcsa visszatekinteni egy olyan időszakra, amely ilyen mély hatást gyakorolt az életünkre. Ami az Everestet illeti, két meghatározó dolgot látok: az embert próbáló körülmények közepette született barátságokat, és a hitet,amely átsegített a jó, a rossz és a csúf pillanatokon egyaránt."


"Halkan, hogy ne hallja senki más, köszönetet mondtam a hegynek, amiért felengedett, majd hagytam, hogy békében elvonuljunk. A görcsös feszültség csak most oldódott fel bennem teljesen, és ahogy elöntöttek a megkönnyebbülés hullámai, már nem tudtam visszatartani a könnyeimet. Megint sírtam, és nem tudtam abbahagyni.
Csak Apára tudtam gondolni. Azt kívántam, bárcsak ott lenne velem.
De ott is volt. Ahogy mindvégig."
 

"Mindezt nagyszerűen összegzi Churchill következő mondása: „A siker nem más, mint kudarcot kudarcra halmozni úgy, hogy a lelkesedésünk mégis töretlen marad.” Ideje volt, hogy minden lelkesedésemmel belevágjak a feladatba, és vállaljam a kudarcokat – amíg sikerrel nem járok."
 

"Vicces az élet. Amint egy adott célra összpontosítasz, és bizonyos hullámokat kezdesz sugározni a világegyetembe, az események gyakran számodra kedvező fordulatot vesznek."
 

"A család olyan,mint a fagylaltkehely: édes finomság, a tetején egy marék zizivel."

Csak ajánlani tudom mindenkinek Bear könyvét, jó olvasást hozzá! =)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése